web analytics
Cumartesi, Haziran 27, 2026
No Result
View All Result
  • Giriş
Türk İnternet
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
Türk İnternet
No Result
View All Result
Ana Sayfa TELEKOM Operatörler

Telkoder’in Eylem Toplantısı

Telkoder ile Türk Telekom arasında gerilen ipler, Telkoder’in 10/08/2004 tarihinde İstanbul Hyatt Regency Oteli toplantısı ile daha da gerileceğe benziyor. Çünkü Telkoder eylem planını icra etmeye başlıyor görünüyor.

Bülent T.Hekimoglu-Bülent T.Hekimoglu
10 Ağustos 2004
-Operatörler
0
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedin'de Paylaş

Türk Telekom’un Telkoder Başkanı Yusuf Ata Arıak’ı yıpratmaya yönelik olarak Hürriyet gazetesine yansıyan kaçak trafik girişimi geri tepmişe benziyor. Çünkü Türk Telekom, yazılarımda da sık sık değindiğim gibi Türkiye’de 250 Milyon dakika olduğu tahmin edilen kaçak trafik konusunda halen ortamın, -TK UMTH lisansı verdikten sonra bile- 90’lar gibi olduğunu zannediyor.

Yani, Türk Telekom “PRI hatlarınızı kapatırım, tek geliriniz olan –şimdilik- çağrı sonlandırmadan ekmek yiyemezsiniz” sopasıyla Telkoder öncülüğünde bir araya gelen sektörü çil yavrusu gibi dağıtabileceğini zannetti. Ancak Telkoder’in birkaç saat öncesinde basın açıklaması ile tamamlanan toplantısında “halen” sektörün tek yumruk olduğunu “öğrendiklerinde” umut bağladıkları operasyonlarının da başarısızlıkla sonuçlandığını ne yazık ki öğrenmiş olacaklar.

Tek kötü haber bu değil, TT için. Telkoder’in sektörle tek yumruk olup, hedefine hızlı ve emin adımlarla ilerlemesi sürüyor. TK gayri resmi olarak Türk Telekom’un PRI kapatma operasyonunda yetkisiz olduğunu ve bu yaptırımın TK tarafından icra edilebildiğini ifade etti. Anlamı şu, Türk Telekom “kafasına estiği” gibi PRI kapatamaz ve ara bağlantı konusunda UMTH’ciler değil, Türk Telekom yükümlüdür! Türk Telekom’un başına ne geliyorsa, zaten kendini halen “tekel” zannetmesinden geliyor…

Yüksek katılımla gerçekleşen Telkoder toplantısının ana fikri, yürütülen mücade ile ilgili olarak Avrupa Birliği’ne mevcut durumu iletmek başta olmak üzere (Sn. Arıak yarın Brüksel’de AB temsilcileri ile görüşecek aldığım duyumlara göre), Türk Telekom’un kamu kaynaklarını “rekabet” için israf ederek yürttüğü faaliyetlerini bir kenara bırakarak; hadiseyi Avrupa Birliği normları ve emsalleri ile TK üyelerine anlatmak, Ankara’daki bürokratlar, Bakan ve hatta Başbakan düzeyinde iletişim faaliyetlerini arttırmak şeklinde özetleniyor. Ayrıca Türk Telekom’un yürüttüğü ve devlet gelenekleri ile pek örtüşmeyen “operasyonlarını” ve yasal yetkilerini aşan faaliyetlerini de yargıya götürmek şeklinde özetlenebilir.

Doğrusunu söylemek gerekirse, Türk Telekom’un UMTH’cilere mantık dışı yaptırımlar uygulamasını açıklayabilmek çok zor. Çünkü her hamlesini eline yüzüne bulaştırıyorlar. Ayrıca “maliyetlerini” bilmediğini söyleyen bir Türk Telekom’un ara bağlantı konusunda, Telkoder’in masaya koyduğu “bilimsel çalışma ürünü” rakamların karşısında keyfi olarak ortaya attığı 50 ve 70 küsur TL konusunda tutunması da gittikçe zorlaşıyor. Tarfilerini, ara bağlantı maliyetleri ile UMTH işletmecilerinden aşağıda tutma, bir başka deyişle “haksız rekabet” matemetiğinden başka bir anlamı olmadığını görmemek mümkün değil! Bakalım TK bu haksız rekabete karşı UMTH işletmecilerinin rakamlarını nasıl değerlendirecek? Yoksa onlar da Türk Telekom’u UMTH’cilere karşı korumak için ortak mı hareket edecek? Böyle bir durumun hasıl olması, rekabeti düzenleyen bir kurumun “suç” işlemesi anlamına gelecek ki, bu da Türkiye’ye has bir garabet örneği olacaktır. Ancak düşük ihtimal veriyorum.

Türk Telekom, TK’dan rol çaldığında TK bu duruma fena halde bozuluyor. Ancak böyle giderse, Rekabet Kurumu müdahil olarak konuya girdiğinde; bozulan taraf sayısı daha da artabilir…

Tüm yıpratmalara karşın Telkoder Başkanı Sayın Yusuf Ata Arıak’ın kişisel kayıpları gözealarak yürüttüğü mücadele –neredeyse- film konusu olacak bir noktaya geldi. Kendisini serbest piyasa ve liberal ekonomiye inanan bir kişi olarak kutluyor ve yürüttüğü çalışmaların T.C. tarihinde eşine az raslatlanır bir “örgütçülük” olduğunu belirtmek istiyorum. Sektörün de Telkoder ve kişisel olarak Sn. Arıak’ın arkasında durması, Türkiye’de birşeylerin değiştiğinin ve AB standartlarına uyumun da bir göstergesi. Bakalım AB nezdindeki girişimlerden sonra TC Hükümeti, ihale kanunu ve insan hakları konusunda olduğu gibi gelişmelere seyirci kalmakla, müdahil olma konusunda nasıl bir karar verecek?

* * *

Değinmek istediğim son husus ise Türk Telekom’un yazılarıma gönderdikleri tekzipleri ile ilgili. Biliyorsunuz iki ayrı yazıma, iki ayrı tekzip geldi. Öncelikle Türk Telekom’un ilk tekzibindeki dialer/audiotex anlaşması yapmamış da, yabancı operatörler ve bazı içerik sağlayıcılar Türk Telekom abonelerini istismar etmiş nevinden açıklamaları mantık hatalarıyla dolu. Kaleme alırken, birkaç kişiye okutmalarında fayda var. TT’nin tahsilatını yaptığı ve “memnun” oldukları bir işin arkasında durabilme hassasiyetini göstermesinde fayda var. Türk Telekom’a önerim, zaten değersiz bir paçavra olarak gördükleri anlaşmaları yırtıp atsınlar, anlaşmalar çervesinde üzerlerinden geçen o “uygunsuz ve sıradışı” trafikten tahsil ettikleri tüm paraları abonelerine iade etsinler! Tüketici derneklerini göreve davet ediyorum. Böylelikle sorun biter. (TK’nın 2.Tip TR İşletmeciliği kapsamında vereceği Telefon Mesaj (0900’lü Hatlar) Hizmeti’ni hızlandırmasında fayda var. Çünkü TT, dialer konusunda halen abonelerini -kendi tabirleri ile- istismara açık halde bırakıyor. Bu servislerin yüksek ücretlerle uluslararası hatlarla yapılması zarar getirmiştir. Ayrıca Türk Telekom her alanda haklarını savunurken, bu alandaki “pazar”ı Turkcell ve Telsim’e bırakmıştır. Atladıkları bu konuyu da hatırlatayım dedim. Çok cehhede savaştıklarından unutmuş olabilirler…)

Diğer tekziple ilgili olarak ise halen açıklamayı anlayabilmiş değilim. Türk Telekom, “tekel” döneminin bittiğini, TK’dan lisnas alan firmalara karşı bir ara bağlantı “yükümlüsü” olduğunu, karşısında fevkalade eğitimli ve dünyadaki Telekom uygulamalarını çok iyi bilen ve “haksız rekabet” konusunda matmatiği kuvvetli ve mücadelesini sonuna kadar götürecek bir sektör olduğunu görmesinde, sorunların çözümünde katkısı olacağı kanaatindeyim.

* * *

Türk Telekom’un “lisans koleksiyoneri” kılmaya çalıştığı UMTH işletmecileri, Telekom’un sık yinelediği argümanla kamu kaynaklarının sırtından para kazanmaya çalışan girişimciler değildir. Kamu kaynaklarını daha da verimli çalıştırıp, vergi ve istihdam katmadeğeri yaratacak ve rölatif olarak da Türk Telekom’un değerini arttıracak “iş ortakları”dır.

Kamu kaynaklarının her özelleştirme ve serbestleşmede özel sektöre peşkeş çekildiğini haykıran zihniyete sesleniyorum. Türk Telekom maliyetini bilmiyor! Bu resmi açıklama Türkiye’de haber olmuyor… Özel sektörden bunu duyan var mı?

İşte acı Türkiye gerçeği.

Etiketler: Haber

Türk İnternet'ten buna benzer yazılar için bildirim almak ister misiniz?

ABONELİKTEN ÇIK
Bülent T.Hekimoglu

Bülent T.Hekimoglu

Lütfen yorum yapmak için giriş yapın.

GÜNLÜK BÜLTEN ABONELİĞİ

Aboneliğinizi onaylamak için gelen veya istenmeyen posta kutunuzu kontrol edin.

HAFTANIN ÖNE ÇIKANLARI

  • St. Petersburg Forumu, Rusya’nın Yeni Teknoloji Stratejisinin Sinyallerini Veriyor: Nadir Toprak Elementleri, Yapay Zeka, Yarı İletkenler ve Teknolojik Egemenlik
  • Türkiye Yapay Zeka Stratejisinde Yeni Dönem: Dijital Egemenlik Merkeze Yerleşti, Peki Bu Yeterli mi?
  • Teknoloji Girişimlerini İlgilendiren Yeni Düzenlemeler Yürürlükte
  • Washington Yapay Zekada Yavaşlatma Yerine Hızlanmayı Seçti: Yeni ABD Yapay Zeka Doktrini ve Riskleri
  • Dijital Dönüşüm ve Gazeteciliğin Küresel Krizi

HAFTANIN KELİMESİ

3GPP

3. Nesil Ortaklık Projesi (3GPP), dünya çapında çeşitli mobil (hücresel) ve telekomünikasyon standartlarını geliştiren ve sürdüren bir grup standart kuruluşudur.

3G ile birlikte kurulmuş ve telekom endüstrisinin Birleşmiş Milletleri diye tanımlanabilir. Sonraki nesiller için de standartları belirlemiştir.

Detayı için Wiki-Turk'e bakınız

İNTERNET HIZI

Türkiye'nin İnternet Hızlarını Dünya ile KarşılaştırmakKaynak : https://www.speedtest.net/global-index#mobile
Facebook Twitter LinkedIn

Bildirimler

Turk-internet.com masaüstü bildirimlerini almak için lütfen buraya tıklayın

Son Yorumlar

  • ICANN, Yeterince Temsil Edilmeyen Toplulukları Yeni gTLD Başvuru Destek Programı İle Güçlendiriyor için Tolga Kaprol
  • BTK, Yabancı e-SIM Firmalarını Engelledi için Bulent SEN
  • Sahibinden.com Domain’inin Güncellenmesi Unutulmuş için Tolga Kaprol
  • İngiliz Düzenleyici Ofcom, Bulut Servislerini ve Akıllı Cihaz Pazarını Soruşturuyor için Tolga Kaprol
  • Seçim Yaklaşırken, Kişisel Veriler Kötüye Nasıl Kullanılır? için [email protected]

Türk İnternet'ten ilginize çekecek yazılar için bildirim almak ister misiniz?

Abone Ol

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdan hesabınıza giriş yapınız

Şifremi unuttum?

Şifrenizi geri alın

Lütfen şifrenizi resetlemek için kullanıcı adı veya email adresinizi girin.

Giriş yap
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.