Yazının önceki 2 bölümünü
- Kablo TV ve TT Özelleştirmesi Üzerine Düşünceler-1
- Kablo TV ve TT Özelleştirmesi Üzerine Düşünceler-2
başlıkları altında okuyabilirsiniz.
Rekabet Kurumu ile Telekomünikasyon Kurumunun bu konuda basına yansıyan son görüşlerine bir kez daha bir göz atalım ve yukarıda yazılanları bu görüşler çerçevesinde irdeleyelim.
“Tebliğ’in ilgili hükmü gereğince hazırlanan Özelleştirme İdaresi Başkanlığı görüşü 17.8.2004 tarih, 7875 sayı ile, Telekomünikasyon Kurumu’nun görüşü ise 25.8.2004 tarih ve 9265 sayı ile Rekabet Kurumu kayıtlarına intikal etmiştir.
- Kablo TV altyapısının, bu altyapıya ilişkin mülkiyet ve işletime dair tüm haklar ile birlikte en geç Türk Telekom’un devir işlemini takip eden bir yıl süre zarfında tamamlanmak üzere ayrı bir tüzel kişilik haline getirilmesi ve bu tüzel kişinin kontrolünün devredilmesi
- TTNet internet servis sağlayıcılığı faaliyetlerinin, en geç Türk Telekom’un devir tarihini takip eden altı aylık süre zarfında tamamlanmak üzere diğer iş birimlerden ayrı bir tüzel kişiliğe kavuşturulması,
- GSM mobil telekomünikasyon hizmetleri pazarında hakim durumda olan teşebbüsün tek başına ihaleye katılmasına izin verilmemesi; bu teşebbüsün herhangi bir konsorsiyum içerisinde ihaleye katılabilmesinin ancak bu kuruluşun Türk Telekom üzerinde doğrudan ya da dolaylı kontrol hakkına sahip olamaması halinde mümkün olabileceği; bu teşebbüsü doğrudan ya da dolaylı biçimde kontrol eden kişi ya da grupların Türk Telekom ihalesine tek başlarına, birlikte ve/veya ayrı ayrı herhangi bir konsorsiyum içerisinde katılabilmelerinin, ancak ihale sonrasında bu teşebbüsteki ve/veya bu teşebbüs üzerinde doğrudan ya da dolaylı kontrol hakkına sahip her türlü teşebbüsteki kontrol hakkı tanıyan tüm araçları kendi ekonomik bütünlükleri dışında bir şahsa devretmeleri halinde mümkün olacağı,
- Özel İletişim Vergisi nedeniyle Türk Telekom ile altyapılardan yararlanan işletmeciler arasında doğan eşitsizliğin devir öncesi giderilmesi,
doğrultusunda özelleştirme yapılmasının ileride daha rekabetçi piyasa yapısının oluşmasının sağlanması yönünden yararlı olacağı, ” [6]
Ulaştırma Bakanı’nın söyledikleri için alıntı yapmayacağım. Bütün gazetelerde çıktı haberleri. Bakan Yıldırım şu konular üstünde duruyordu;
- Telekom satışı kesinlikle mahkemeye gider,
- Hukuken bazı boşluklar olabilir
- Telekom satılmasında bu girişim son şans; satamaz isek vazgeçelim,
- Kablo TV’nin ayrıştırılması işinde TK haklı, Kablo TV ayrıştırılmamalı,
- Blok satışa yeterince teklif gelmez ise halka arz bir seçenektir,
- Eğer uzlaşma sağlanmazsa kanun gereği Rekabet Kurumu’nun görüşü doğrultusunda hareket edeceğiz. Bölünerek satış yapılır.
Ancak Telekom’un görev sözleşmesinin imtiyaz sözleşmesine dönüştürülmesi için TK’ya gitmesi gerekiyor. TK burada imtiyaz sözleşmesini vermeyebilir. O zaman ne olacak?
Yazının devamını Kablo TV ve TT Özelleştirmesi Üzerine Düşünceler-4 başlığı altında okuyabilirsiniz.
[6] http://www.rekabet.gov.tr/word/gorus/telekom.doc



Kaynak : 