web analytics
Çarşamba, Haziran 24, 2026
No Result
View All Result
  • Giriş
Türk İnternet
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
Türk İnternet
No Result
View All Result
Ana Sayfa TELEKOM Operatörler

Türk Telekom 2004 Kar’ı Ne Kadar?

Bugün Sabah gazetesinde yer alan bir habere göre Türk Telekom 2004 kar'ı 2.1 katrilyon TL olmuş. Rekor kar olarak isimlendirilen bu kar şaşırtıcı. Çünkü ilk 6 ayı 204 trilyon zararla kapayan ve üstelik temmuzda yurtdışı ve şehirlerarası fiyatlarında % 80'lere varan indirimler yapan firma, acaba ne yaptı da, hem zararı kapattı hem de rekor kar'a geçti..

Serdar Güçlü-Serdar Güçlü
24 Ocak 2005
-Operatörler
0
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedin'de Paylaş

Valla benim bu işlere aklım ermiyor galiba. Düşünün ilk 6 ayını (enflasyon muhasebesine geçiş ve amortismanların yükselmesi olarak da özetlense) 204 trilyon zararla* kapayan bir firma, yıl sonunda 2.1 katrilyon TL kar ilan ediyor. Yani 2.altı ayda 2.1+,2 = 2,3 Katrilyon kar demektir bu..

Gerçi biz rekora geçen yıl 1.5 Milyar $’lık** kar rakamı görerek alışmıştık ama bu yılın ilan edilen kar’ına daha dikkatli bir göz atalım.. diyeceğiz ancak henüz atamıyoruz.. Çünkü bu kar henüz resmen açıklanmamış durumda. Çünkü aldığımız bilgiye göre henüz Yönetim Kurulu’ndan bu kar’ı taşıyan bilanço onay almamış ama Sabah Gazetesine Genel Müdür Mehmet Ekinalan tarafından aktarılmış.

Peki haber ne diyor?


    Özelleştirme sürecindeki Türk Telekom, 2004’te Turkcell ve Telsim’le arabağlantı sorununu çözdü ve rekor kâra imza attı.

    Dünya basınında ‘özelleştirmenin prensi’ olarak sunulan Türk Telekom, bu yakıştırmayı boşa çıkarmadı. Telekom, 2004 yılında 2.1 katrilyon lira kâr etti. Özelleştirme süreci devam eden, 7’si yabancı, 13 yatırımcının önyeterlilik izni aldığı Türk Telekom, 2004 yılında ‘iştah kabartacak’ kadar güçlü bir performans sergiledi. Geçen yıl 9 katrilyon lira ciro yapan Telekom, yılı 2.1 katrilyon lira kârla kapattı. Türk Telekom Genel Müdürü Mehmet Ekinalan, SABAH’ın sorusu üzerine kârın bu düzeye çıkmasında, Turkcell ve Telsim ile yıllardır süregelen arabağlantı anlaşmazlığının 2004 yılında çözülmesinin payı olduğuna dikkat çekti. Telekom, bu anlaşmazlığın ‘sulh’ yoluyla çözülmesiyle yaklaşık 2.5 katrilyon liralık alacağını yapılandırdı. Ekinalan, Telekom’un, dünyadaki yatırımcılar açısından büyük bir ‘fırsat’ olduğunu vurgulayarak, “70 milyonluk bir nüfus. Kârlı ve borcu olmayan ve teknolojisini sürekli yenileyen bir şirket. Bu tablo tüm yatırımcılar için büyük bir fırsat” diye konuştu.


Ah.. şimdi olay anlaşılıyor. Resmi bilanço elimizde olmasa da bu haberdeki bazı satırlar ilginç. Mesela Türk Telekom’un 2.1 katrilyon kar olarak ilan ettiği rakamın, aslında Turkcell ve Telsim ile Türk Telekom arasında geçmişten kalan ve 2.5 katrilyon TL’yi bulan anlaşmazlıkların çözülmesi ve bilançoya makyaj kalemi olarak aktarılması ile oluştuğu dikkatimizi çekiyor. (TT ile Turkcell ve Telsim arasındaki ara bağlantı fiyatları Türk Telekom tarafından arttırılmıştı. Bu da bir müddet tartışmalara yol açmış ancak sonunda her 2 firma Türk Telekom ile anlaşmak zorunda kalmıştı)***

Eh.. bu rakam ilk 6 ayın zararı ile karşılaştırıldığında çok ters düşmüyor.. Peki ama şimdi de merak ettik.. Yani Türk Telekom, bu yıl –geçmiş alacakların bilançoya eklenmemesi durumunda– 200-300 trilyon TL gibi bir zarar mı gösteriyor?

“Peki ama zarar varsa neden kar varmış gibi açıklanıyor?” ya da “az bir kar varsa neden rekor kar açıklanıyor?” diyorsanız.. Gelin onun da cevabını birlikte düşünelim..

Özelleştirme dönemindeyiz. Haberde “iştah kabartma” sözcükleri ile belirtildiği üzere “Şirket yüksek kar’lı gözükürse, o zaman daha yüksek fiyatla alıcı bulur”… mu diyeceksiniz? Yok canım. Alıcı olmak için başvuran 13 firmaya bir göz atın****. Sizce hangisi, aslında satış anlamına gelmeyen, sadece geçmiş yılların alacaklarının düzenlenmesi anlamına gelecek olan, bu tür bilanço oyunlarını anlamayacak becerideki finançılara sahip?

Öte yandan, potansiyel alıcıları bir kenara koyalım.. Bu yüksek kar’lılık ifadesi acaba kamuoyunda yani bu şirketin sahibi olan devlet-millet ahalisinde nasıl bir izlenim yaratacak? Yani demek istiyorum ki.. 2.1 katrilyon kar ettiği ilan edilen bir firmanın özelleştirmesinde düşük bir rakam oluşur ise, bu rakam kamuoyunda nasıl bir ruh hali yaratır?

Özelleştirme aşamasındaki firmaların ne durumda olduklarının, ne kadar kar/zarar ettiklerinin kamuoyuna şeffaf bir şekilde açıklanması gerekmez mi? Bu özellikle Sayın Bakan’ın endişelerini belirttiği***** duruma denk düşmez mi?

Benim anladığım, eğer yapılmışsa, bu makyaj potansiyel alıcılar için değil. Peki kimin için? Sahi kimin için?

* Bkz : Türk Telekom İlk 6 Ayda 204 Trilyon TL Zarar Etti
** Bkz : Türk Telekom 2003 Kar’ı 1.5 Milyar $
*** Bkz : Turkcell; Türk Telekom’a Borcumuz Yok ve Turkcell ve Türk Telekom Ücret Tarifesinde Anlaştı
**** Bkz : TT’ye Talip Firmalar Açıklandı
***** Bkz : Bakan Yıldırım; TT Özelleştirmesi Yargıya Gider

Etiketler: Telekom

Türk İnternet'ten buna benzer yazılar için bildirim almak ister misiniz?

ABONELİKTEN ÇIK
Serdar Güçlü

Serdar Güçlü

Lütfen yorum yapmak için giriş yapın.

GÜNLÜK BÜLTEN ABONELİĞİ

Aboneliğinizi onaylamak için gelen veya istenmeyen posta kutunuzu kontrol edin.

HAFTANIN ÖNE ÇIKANLARI

  • St. Petersburg Forumu, Rusya’nın Yeni Teknoloji Stratejisinin Sinyallerini Veriyor: Nadir Toprak Elementleri, Yapay Zeka, Yarı İletkenler ve Teknolojik Egemenlik
  • Türkiye Yapay Zeka Stratejisinde Yeni Dönem: Dijital Egemenlik Merkeze Yerleşti, Peki Bu Yeterli mi?
  • Teknoloji Girişimlerini İlgilendiren Yeni Düzenlemeler Yürürlükte
  • Washington Yapay Zekada Yavaşlatma Yerine Hızlanmayı Seçti: Yeni ABD Yapay Zeka Doktrini ve Riskleri
  • Dijital Dönüşüm ve Gazeteciliğin Küresel Krizi

HAFTANIN KELİMESİ

3GPP

3. Nesil Ortaklık Projesi (3GPP), dünya çapında çeşitli mobil (hücresel) ve telekomünikasyon standartlarını geliştiren ve sürdüren bir grup standart kuruluşudur.

3G ile birlikte kurulmuş ve telekom endüstrisinin Birleşmiş Milletleri diye tanımlanabilir. Sonraki nesiller için de standartları belirlemiştir.

Detayı için Wiki-Turk'e bakınız

İNTERNET HIZI

Türkiye'nin İnternet Hızlarını Dünya ile KarşılaştırmakKaynak : https://www.speedtest.net/global-index#mobile
Facebook Twitter LinkedIn

Bildirimler

Turk-internet.com masaüstü bildirimlerini almak için lütfen buraya tıklayın

Son Yorumlar

  • ICANN, Yeterince Temsil Edilmeyen Toplulukları Yeni gTLD Başvuru Destek Programı İle Güçlendiriyor için Tolga Kaprol
  • BTK, Yabancı e-SIM Firmalarını Engelledi için Bulent SEN
  • Sahibinden.com Domain’inin Güncellenmesi Unutulmuş için Tolga Kaprol
  • İngiliz Düzenleyici Ofcom, Bulut Servislerini ve Akıllı Cihaz Pazarını Soruşturuyor için Tolga Kaprol
  • Seçim Yaklaşırken, Kişisel Veriler Kötüye Nasıl Kullanılır? için [email protected]

Türk İnternet'ten ilginize çekecek yazılar için bildirim almak ister misiniz?

Abone Ol

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdan hesabınıza giriş yapınız

Şifremi unuttum?

Şifrenizi geri alın

Lütfen şifrenizi resetlemek için kullanıcı adı veya email adresinizi girin.

Giriş yap
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.