web analytics
Pazar, Haziran 28, 2026
No Result
View All Result
  • Giriş
Türk İnternet
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
Türk İnternet
No Result
View All Result
Ana Sayfa TELEKOM Mobil Haberleşme Teknolojileri

Polisler de AveA’dan Şikayetçi

Haftasonu gazetelerde yayınlanan bir haberde AveA yetkililerinin, Aycell zamanında Emniyet Teşkilatı ile yapılmış olan sözleşme nedeniyle başlarının dertte olduğunu, çünkü polislerin bu telefonları çok fazla kullandıklarını bildiriyordu. Ancak polisler de karşı açıklamayı mail listelerinde dolaştırmaya başladılar. Onlar da AveA'dan şikayetçi olduklarını bildiriyorlar.

Serdar Güçlü-Serdar Güçlü
6 Haziran 2005
-Mobil Haberleşme Teknolojileri
0
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedin'de Paylaş

Haftasonu yayınlanan haber, Avea yetkililerinin Aycell zamanında yapılan sözleşmeden şikayetçi olduklarını çünkü polislerin bu hatları nasılsa ücretsiz diye çok fazla kullandıklarını bildiriyordu. Hatta bazı polislerin günlük 16-18 saatlik kullanımı olduğu görülünce araştırılmış ve sınırsız ücretsiz olması nedeniyle cep telefonlarının çocukların odasında telsiz gibi kullanıldığı bile bulunmuş olduğu bildiriliyordu.

Ancak bu habere bazı polisler tepki gösterdi. İsminin açıklanmasını istemeyen bir okuyucumuz da aşağıdaki satırları gönderdi; Polis mail listelerinde ve kendi aralarında dağılan bu mesaj ilginç satırlar içeriyor. Biz de okurken, bazı şeyleri yeni öğrendik ve şaşırdık. Bu maili sizlerle paylaşıyoruz. Umarız AveA yetkilileri bu şikayetlere açıklama getirirler.


    Aycell yetkilileri 2003 yılı başlarında teşkilatımıza müracaat ederek EGM için VPN yapısı oluşturmayı istediklerini söylediler. Bunun üzerine EGM bir komisyon kurar ve şartlar görüşüldü.

    Aynı tarihlerde çok benzer bir tarifeyi Turkcell de teklif etti. Hatta işleme de koydu. Arada bir fark vardı; VPN üyeleri Turkcell’de günlük 3 saat konuşabiliyordu, oysa Aycell sınırsızdı*. Ama Aycell henüz her yeri kapsamıyordu(baz istasyonu sınırlıydı). Olsun!!! Aycell 1.1.2004 için söz veriyordu; Nüfusu 3000’in üzerindeki her yere erişilecek diye. Ayrıca tüm ana karayolları da kapsanacaktı.

    EGM bu teklifi biraz iyimser buldu ve “gelin bunu daha ileri bir tarih yapalım” dedi, ama Aycell yemini billah ederek “yetiştiririz” dedi. Kendilerine o kadar güveniyorlardı ki, “yapamazsam tarifeleri yarıya indiririm” diye sözleşmeye hüküm bile koydurdular.**

    1.1.2004 geldi. Üzerinden aylar geçti. Aycell giderek kötüleşti. Sözlerini yerine getiremedi. Yaygınlaşamadığı gibi, işlettiği yerlerde berbat durumdaydı. Mevcut ve açık telefonlara, hem de şehir merkezlerinde ulaşılamaması artık herkesin kabullendiği bir olgu haline gelmişti. Insanlar birbirini 20-30 denemede ancak bulabilmekte, konuşmanın ortasında hat düşmekteydi. “Şebeke hatası”, “bağlantı kurulamadı”, “şebeke meşgul”, sinyalleri Aycell abonelerinin en sık duyduğu ifadelerdi.

    Telekomünikasyon Kurumuna dilekçeler gitti. Bu duruma bir el atın denildi. Aycell’in yaptıkları sadece EGM VPN sözleşmesine aykırı olmakla kalmadı. GSM standartlarına ve devletle yaptığı lisans sözleşmelerine de aykırıydı. Bu duruma sorumlu kurum olarak bir bakın denildi. Malesef “yöneticimiz uyuyor” cevabı geldi.

    Bir ümittir deyip Aycell’e “ayıp olmuyor mu” diye soruldu. Ama o da ne “Biz Aria ile birleştik, mücbir sebep var” cevabını verdiler. Yani deprem, doğal afet, salgın, genel grev gibi mücbir sebeplere bir de “Aria ile birleşme” eklendi haberiniz olsun.

    Daha yapılan “şu şebekeyi düzeltin” şikayetlerinin dumanı tüterken ve her halde utanırlar da sözleşmede yazdığı gibi tarifeyi yarıya düşürürler diye beklerken üstüne iki defa da zam yaptılar.

    İşte bütün bunların üstüne tuz biber de haftasonundaki haber oldu..

    Neymiş.. “Aycell’in başı polisle dertteymiş”. Niye? Çünkü polis çok konuşuyor, muhabbet ediyormuş. Işte bunu en iyi “yavuz hırsız, ev sahibini bastırır” atasözü anlatır. Efendiler size silah zoru ile mi sözleşme imzalattılar. Sözleşme hükümlerini 2 yıldır yerine getirmeyenler siz misiniz yoksa başka birileri mi?

    Binlerce dilekçe yazıldı, bir tane cevap alan var mı? Ama Aycell Genel Müdürü bu şirket lisans paralarını karşılamak zorunda diyor. Kendisine bir kaç ekonomik önerim var. Öncelikle kendisi 40 milyar TL maaş alıyormuş. Buna şurekasının maaşlarını da ekleyin, bu paraların yarısı ile hat kapasitelerini arttırın.

    Tarkan’a 5 milyon dolar vermişler. Bu para ile doğu illerine baz istasyonu alın.

    Hakim, savcı, müdür, bürokrat, telekom kurumuna dağıtılan bedava cep telofonlarının yerine karayollarını kapsayacak altyapıyı kurun.

    Her gördüğünüz organizasyona sponsor olmak ve şu yurt dışı gezisi senin, yok bu benim gezmek yerine, bu paraları tasarruf edin de, EGM VPN tarifesine devamlı zam yapmaktan vazgeçin.

    Bu sözleşmeyi bunlardan önce başka bir yönetim yapmadı. Yapanlar hala AveA’nın içindeler. Bu kişiler ticareten basiretsizlerse devleti daha fazla zarara uğratmasın şerefleri ile istifa etsinler. Yok yaptıklarının arkasında iseler gereğini yerine getirsin sözleşmede ne yazıyorsa yapsınlar. Abartılı maaş ve reklam harcamalarına son verip hat kapasitesini ve kapsama
    alanını artırsınlar.

    Ayrıca hem polis bizi zarar ettiriyor diyeceksin hem de gelip 3. hatta 4. kartları dağıtacaksın.

    Adamlar biz bu şebekeyi işletemiyoruz diyemiyor, polisler bozuyor diyor. Basit bir deneme yapın. VPN abonesi bir yakınınızı arayın. O kişiyi 5 kerede çaldıramazken, örneğin bir Turkcell ya da Telsim abonesini arayın, ilk defasında bağlandığınızı göreceksiniz.

    Peki sizin de aklınıza Aycell’in polislere özel bir çifte standartı olduğu gelmiyor mu? Hiç kuşkunuz olmasın adamlar şebekenin kötü olmasının sorumlusunu buldu!!!! Bildiniz; “polis”. E ne duruyorsunuz vurun abalıya.

    Endişelenmeyin. Genel Müdürlüğümüz boş durmuyor. Hakkımızı her zaman her platformda olduğu gibi yine en gür sesle savunuyor. Teşkilat mensuplarına iki kere tamim yayınlayarak AveA bizi uyarıyor, böyle konuşmaya devam edersek sözleşme hükümlerini yerine getirip bizi tard edecekler diyor. Aynı sözleşmenin Aycell tarafından 2 yıldır uygulanmayan hükümlerinden ise hiç bahsetmiyor.

    Sevgili meslaktaşlarım, lütfen bu ve bu içerikli mesajlarımızı öncelikle birbirimiz arsında dağıtarak yaygınlaştırıp bir ortak bilinç oluşturmaya çalışalım.

    Daha sonra AveA ile ilgili ilimizde, yöremizde veya genel olarak karşılaştığımız problemleri, ilgili devlet kurumlarına, başta teşkilatımız olmak üzere, Telekomünikasyon Kurumu, Başbakanlık, İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı, TBMM dilekçe komisyonu, Türk Telekom, Cumhurbaşkanlığı gibi sorunu çözebilecek, iletebilecek, büyütebilecek, anlatabilecek bütün taraflara iletelim.

    Inanın, 300 000 abone çok büyük rakam. Benim ne etkim olur demeyelim. Her birey her fikir muhteremdir.
    Saygılarımla.

* Kampanya, polis teşkilatı içinde sınırsız ücretsiz ama cep telefonu olan polislerin başka aboneleri ya da operatörleri araması durumunda ücretli olarak şekilleniyor.
** Aycell,Emniyet Genel Müdürlüğü ile kurumsal abonelik sözleşmesi imzalandı

Etiketler: Haber

Türk İnternet'ten buna benzer yazılar için bildirim almak ister misiniz?

ABONELİKTEN ÇIK
Serdar Güçlü

Serdar Güçlü

Lütfen yorum yapmak için giriş yapın.

GÜNLÜK BÜLTEN ABONELİĞİ

Aboneliğinizi onaylamak için gelen veya istenmeyen posta kutunuzu kontrol edin.

HAFTANIN ÖNE ÇIKANLARI

  • St. Petersburg Forumu, Rusya’nın Yeni Teknoloji Stratejisinin Sinyallerini Veriyor: Nadir Toprak Elementleri, Yapay Zeka, Yarı İletkenler ve Teknolojik Egemenlik
  • Türkiye Yapay Zeka Stratejisinde Yeni Dönem: Dijital Egemenlik Merkeze Yerleşti, Peki Bu Yeterli mi?
  • Teknoloji Girişimlerini İlgilendiren Yeni Düzenlemeler Yürürlükte
  • Washington Yapay Zekada Yavaşlatma Yerine Hızlanmayı Seçti: Yeni ABD Yapay Zeka Doktrini ve Riskleri
  • Dijital Dönüşüm ve Gazeteciliğin Küresel Krizi

HAFTANIN KELİMESİ

3GPP

3. Nesil Ortaklık Projesi (3GPP), dünya çapında çeşitli mobil (hücresel) ve telekomünikasyon standartlarını geliştiren ve sürdüren bir grup standart kuruluşudur.

3G ile birlikte kurulmuş ve telekom endüstrisinin Birleşmiş Milletleri diye tanımlanabilir. Sonraki nesiller için de standartları belirlemiştir.

Detayı için Wiki-Turk'e bakınız

İNTERNET HIZI

Türkiye'nin İnternet Hızlarını Dünya ile KarşılaştırmakKaynak : https://www.speedtest.net/global-index#mobile
Facebook Twitter LinkedIn

Bildirimler

Turk-internet.com masaüstü bildirimlerini almak için lütfen buraya tıklayın

Son Yorumlar

  • ICANN, Yeterince Temsil Edilmeyen Toplulukları Yeni gTLD Başvuru Destek Programı İle Güçlendiriyor için Tolga Kaprol
  • BTK, Yabancı e-SIM Firmalarını Engelledi için Bulent SEN
  • Sahibinden.com Domain’inin Güncellenmesi Unutulmuş için Tolga Kaprol
  • İngiliz Düzenleyici Ofcom, Bulut Servislerini ve Akıllı Cihaz Pazarını Soruşturuyor için Tolga Kaprol
  • Seçim Yaklaşırken, Kişisel Veriler Kötüye Nasıl Kullanılır? için [email protected]

Türk İnternet'ten ilginize çekecek yazılar için bildirim almak ister misiniz?

Abone Ol

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdan hesabınıza giriş yapınız

Şifremi unuttum?

Şifrenizi geri alın

Lütfen şifrenizi resetlemek için kullanıcı adı veya email adresinizi girin.

Giriş yap
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.