Haber-Sen’in Telekomünikasyon Kurumu’na karşı Ankara Nöbetçi İdare Mahkemesi’ne açtığı dava dilekçesinde “406 sayılı yasaya göre telekomünikasyon hizmeti yürütmekte olan kuruluşların, özel firma olsalar dahi, kamu hizmeti yürüten konumunda oldukları açıktır. Ana telekomünikasyon şebekesi ve altyapısı da iletim ağı niteliği itibariyle, kamu hizmetinin sunulması için tahsis edilmiş, özel mükiyete konu olması mümkün olmayan bir kamu malı niteliğindedir.” denilerek
‘Telekom’un hisse ve mülkiyet satışı yoluyla özelleştirilmesine onay veren, Telekom’un yüzde 55 hissesini devralacak firma ile imzalanacak imtiyaz sözleşmesi süresi sonunda altyapı ve ana telekomünikasyon şebekesinin mülkiyetinin şirkette kalmasına, kamuya devredilmemesine olanak sağlayan’ kurul kararının iptali istendi.



Kaynak : 