web analytics
Pazar, Haziran 28, 2026
No Result
View All Result
  • Giriş
Türk İnternet
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
Türk İnternet
No Result
View All Result
Ana Sayfa TELEKOM Operatörler

TT Özelleştirmesinde Peşin Ödemeye JEST Üzerine

Taksitle ödemenin ayrı bir iş planı ve stratejisi olması lazım, peşinin ayrı. Böylesine milli ve büyük bir operasyonda böyle büyük boyutta bir değişiklik önerilebilir mi? Peşin para hazineye tatlı gelebilir ama telekom sektörü açısından bakıldığında bir plansızlık sözkonusu demektir. Saudi Oger'in peşin ödeme yapacağı ve karşısında Jest beklentisinde olduğu tartışmalara yol açtı.

Serdar Güçlü-Serdar Güçlü
18 Nisan 2006
-Operatörler
0
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedin'de Paylaş

Dün 2 haber dikkatimi çekti. Önce Yeni Şafak gazetesinde “Oger Peşin Ödemeye Karşı Jest bekliyor” şeklinde bir haber yayınlandı.

Sonra yine dün turk-internet.com’da TBMM’deki 13 Nisan tutanakları arasından TT ile ilgili olanlar yayınlandı. Her iki haberdeki bazı konulara parmak basmak gerekiyor.

Öteden beri Türk Telekom özelleştirmesini savunduğumu bilirsiniz. Bunun en önemli nedeni, Türk Telekom içindeki ve dışındaki (politik) yapılanmanın ve insanların, kendilerini sektörün ve ülke menfaatlerinin önünde görür hale gelmesinin iyice zirveye tırmandığını düşünmemdi. Türk Telekom’un özelleşerek, ticari bir şirket haline dönüşmesi durumunda menfaat kavramının bireyler yerine şirket bazında düşünüleceğini, Türk Telekom’un ileriye doğru gideceğini ve sektörü de ileriye çekeceğini varsayıyordum.

Oysa devirden bu yana geçen beş ay sonunda Türk Telekom’da olumlu bir gelişmeyi bırakın, hareket görmüyoruz. Gecikme tehlikeli. Hatta sektörde bazıları “Allah korusun, 1999 depremi benzeri bir felaket olsa durum ne olur?” diye sormaya da başladılar. Anlaşılan şirketi alan Oger Telecom hazırlıklı değildi ve etraftaki tüm kıymetli teknik, hukuk ve idari danışmanlarına rağmen rotasını da halen çizemedi. Bakalım daha ne kadar bekleyeceğiz.

Türk Telekom’un stratejik önemi malum. Dolayısıyla her şeye rağmen özelleştirilmesini alkışlamakla birlikte şu anda gelinen noktanın kimseye iyi gelmediğini de artık yazmaya başlamanın sırasıdır. Son dönem ortaya çıkan bazı konular da ilginç;

Önce telekom kulislerinde konuşulan konuları şöyle toparlayabiliriz.

  1. İhale tamamlandıktan sonra kurumlar vergisinin %30’dan ‘ye düşürülmesi,
  2. Personel seçimi için verilen 5 aylık sürenin 5 yıla çıkarılması,
  3. Rekabeti geciktirecek şekilde WiMax planlarının 2007’ye kaydırılması
  4. Defterlerin YTL yerine dolar olarak tutulabilmesi

Bunların çoğu büyük hukuki yanlışlar olarak değerlendiriliyor.

Ama daha önemli gelişmeler var dikkatimizi çeken. Dünkü Yeni Şafak haberine bakalım.


    Oger Telecom, özelleştirme nedeniyle kalan 5 milyar 240 milyon dolarlık borcunun tamamını Haziran sonuna kadar ödemek için çalışmalara başladı.

    Oger’in ödemeyi yapması ekonomiyi olumlu etkilerken, Türk Telekom’un özelleştirmesi halka arz ile devam edecek. Bu arada Oger Telecom’un gözü de kamu hisselerinin halka arzında. B grubu kamu hisselerinin halka arzında yüksek bir değerin ortaya çıkması durumunda bu kez şirketin yüzde 55’ine sahip Oger, A grubu hisselerini halka arz ile satacak. Hükümeti bu konuda iknaya çalışan Oger Telecom’un ödemeyi erkene alma karşılığında kamu hisselerinin halka arzı jestini beklediği belirtiliyor.


6.55 milyar doların telafuz edildiği ve Türkiye’nin en stratejik mal varlıklarından birisinin sözkonusu olduğu bir operasyonda, alıcı devletin gözü önünde nasıl böyle büyük bir zikzak çizebiliyor diye düşünüyorum.

Bunu düşünmenin ötesinde, taksitle ödemenin ayrı bir iş planı ve stratejisi olması lazım, peşinin ayrı. Böylesine büyük bir operasyonda 180 derece değişiklik olabilir mi? Demek ki bir plansızlık sözkonusu. Teknik operasyondan çok finansal bir operasyon sözkonusu diye düşünürüm. Hazır demir tavındayken ve operasyonel sıkıntılar henüz ortaya çıkmamışken riski uluslararası para piyasalarına dağıtmayı düşünüyorlar gibi geliyor bana.

Halka açılmayla ilgili danışmanları ne kadar iyi reklam yaparsa yapsın, ciddi uluslararası yatırımcılar gelip Türk Telekom özelleştikten sonra olumlu yönde ne kadar değişti diye bakacaklardır. Değişme var mı?

Hakikaten, kulislerde konuşulan önemli husus, dünkü turk-internet.com haberinde de göreceğiniz üzere, Oger Telecom’un Londra ve Dubai borsalarında halka açılmayı planladığı şeklinde. Dolayısıyla şirketin geliştirilmesi yerine, alacı firmanın finansal bir operasyona yönelik çalışıyor görüntüsü var ve sektör uzmanları, peşin ödemenin yapılmak istenmesinin esas nedeni bu diye düşünüyorlar.

O zaman Oger Telecom’un peşin ödemesine hükümetten niçin ekstra bir JEST bekleniyor? Merak ettiğim konu devletin onayı veya desteği mi var bu konuda? Ve peşin ödeme durumunda öngörülen indirimden de faydalanabilecekler mi?

Etiketler: Yazar

Türk İnternet'ten buna benzer yazılar için bildirim almak ister misiniz?

ABONELİKTEN ÇIK
Serdar Güçlü

Serdar Güçlü

Lütfen yorum yapmak için giriş yapın.

GÜNLÜK BÜLTEN ABONELİĞİ

Aboneliğinizi onaylamak için gelen veya istenmeyen posta kutunuzu kontrol edin.

HAFTANIN ÖNE ÇIKANLARI

  • St. Petersburg Forumu, Rusya’nın Yeni Teknoloji Stratejisinin Sinyallerini Veriyor: Nadir Toprak Elementleri, Yapay Zeka, Yarı İletkenler ve Teknolojik Egemenlik
  • Türkiye Yapay Zeka Stratejisinde Yeni Dönem: Dijital Egemenlik Merkeze Yerleşti, Peki Bu Yeterli mi?
  • Teknoloji Girişimlerini İlgilendiren Yeni Düzenlemeler Yürürlükte
  • Washington Yapay Zekada Yavaşlatma Yerine Hızlanmayı Seçti: Yeni ABD Yapay Zeka Doktrini ve Riskleri
  • Dijital Dönüşüm ve Gazeteciliğin Küresel Krizi

HAFTANIN KELİMESİ

3GPP

3. Nesil Ortaklık Projesi (3GPP), dünya çapında çeşitli mobil (hücresel) ve telekomünikasyon standartlarını geliştiren ve sürdüren bir grup standart kuruluşudur.

3G ile birlikte kurulmuş ve telekom endüstrisinin Birleşmiş Milletleri diye tanımlanabilir. Sonraki nesiller için de standartları belirlemiştir.

Detayı için Wiki-Turk'e bakınız

İNTERNET HIZI

Türkiye'nin İnternet Hızlarını Dünya ile KarşılaştırmakKaynak : https://www.speedtest.net/global-index#mobile
Facebook Twitter LinkedIn

Bildirimler

Turk-internet.com masaüstü bildirimlerini almak için lütfen buraya tıklayın

Son Yorumlar

  • ICANN, Yeterince Temsil Edilmeyen Toplulukları Yeni gTLD Başvuru Destek Programı İle Güçlendiriyor için Tolga Kaprol
  • BTK, Yabancı e-SIM Firmalarını Engelledi için Bulent SEN
  • Sahibinden.com Domain’inin Güncellenmesi Unutulmuş için Tolga Kaprol
  • İngiliz Düzenleyici Ofcom, Bulut Servislerini ve Akıllı Cihaz Pazarını Soruşturuyor için Tolga Kaprol
  • Seçim Yaklaşırken, Kişisel Veriler Kötüye Nasıl Kullanılır? için [email protected]

Türk İnternet'ten ilginize çekecek yazılar için bildirim almak ister misiniz?

Abone Ol

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdan hesabınıza giriş yapınız

Şifremi unuttum?

Şifrenizi geri alın

Lütfen şifrenizi resetlemek için kullanıcı adı veya email adresinizi girin.

Giriş yap
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.