Cumhuriyet’in 83. yılını yine büyük coşku ile kutladık. Siyasi liderlerimizin verdiği mesajları büyük bir heyecanla dinledik. Yarınlarımıza ne kadar emin ellerde ilerlediğimize inandık.
Ancak…
Aslında “ancak” ile başlayan cümlelerin sonu gelmeyecektir ama biz “sadece ve sadece tek bir konuyu” ele almak isteriz.
Teknoloji, Bilişim ve İletişim alanlarında Cumhuriyet’in 83. yılında neredeyiz ?
Cumhuriyet’in 84. yılında nerede olacağız?
Bugün ne isek umarım önümüzdeki sene de orada olmayız.
Bunları Biliyoruz !
- Hala Dünyanın En İyi 500 Üniversitesi arasına girebilen veya girse de orada uzun süreli kalmayı başarabilen bir üniversitemizin olmadığını
Bakınız : “Neden Türk Üniversiteleri ilk 500 Arasına Giremiyor
- Teknoloji’nin milli bir politika olmadığını ve bırakın her alanda doğru dürüst tek bir alanda dahi uzun vadeli politikalarımızın olmadığını, teknolojiyi tabana yayılacak faaliyetleri ve Türkiye’yi teknoloji alanında ileriye taşıyacak yerli firmaları desteklemediğimizi
Bakınız : “Çin’den Ulusal Online Oyun Geliştiricilere Eğitim”
- GSM abone sayısının 40 Milyon’u geçtiği, cep telefonları için harcanan paranın şimdiye kadar on milyarlarca dolar harcandığı ülkemizde çocuklarına cep telefonu almakta bir sakınca görmeyen milletimizin bilgisayara hala mesafeli yaklaştığını
- İnternet’i sohbet ve gezmek amaçlı keşfettikten sonra kendi çabaları ile dünyanın önde gelen hackerları arasına isimlerini yazdırdığımız genç ve yaşlılarımıza rağmen yazılım ve donanım konusunda dünyada iz bırakan ve bilgi ihraç eden bir konuma ulaşamadığımızı, Türkiye’de Bilişim Sektörünün “İthal Çözüm ve Öneriler” ile oluşturulduğunu
- Genişbant İnternet’in Özgür Olmadığını. ADSL’de sadece Türk Telekom’un ürünü olduğunu, TK desteği ile diğer firmaların bu ürünü satmak zorunda bırakıldığını. Kablo internetin yolunun kapatıldığını..
Bakınız : Kablo Sorunu Dosyası
- Üstelik bu olaylara telekom-internet kullanıcılarının tepki göstermedikleri, hatta belki farkında bile olmadıkları. Sadece ADSL fiyatına kilitlendiklerini, daha fazlasını incelemediklerini.
- Türkiye’de de alternatif işletim sistemlerinin geliştirilmesine rağmen üvey evlat olarak davranıldığını
İşletim Sisteminde Ulusal Alternatif
Tekman; “Nasıl Çalıştığını Bilmiyorsanız, Güvenlik Anlamında Risktir
- Çeşitli sebeplerden dolayı (biz bunu konuyu farklı yerlere çekmeden en iyisi yabancı sevdası diyelim) yerli bilişim sanayine destek yerine köstek olduğumuzu ve hatta bunu devlet kurumları eli ile yapıldığını,
- Bilişim Sektörüne bütün dünyada hakim olan firmaların, Türkiye’de yerli firmaların korunması ve yerli bilişim sektörünün gelişmesi konusunda lokomotif olması gereken devlet kurumlarını bile “taşeron” olarak kullandığını
- Kamu kuruluşu olarak telekom alanında konusunda tekel iken her hareketi sineye çekilen Türk Telekom’un özelleştikten sonra da hala tekelini %100 devlete aitmiş gibi devam etmesine ve buna ne Rekabet Kurulu ne de Telekomünikasyon Kurumu’nun ses çıkarmayarak bu sektörde faaliyet gösteren firmaların batmasına ya da bu işten çekilmelerine sebep olduğunu
Sabancı Telekom’dan 60 kişi çıkarıldı
- Türkiye’de teknoloji ve hizmet geliştirecek firmaların artık işlerini yapabilmek için yurtdışına gitmek zorunda olduklarını
Koşmaz : 10.000 $ Vergi verecek Ciroya kadar muafsınız dediler
Karel Hindistan’da üretime başlıyor
(Karel’in Hindistan’da yatırım yapması aslında olumlu bir gelişme olup, Türk firmalarının hedef Pazar olarak gördükleri ülkelerde büyümeleri açısından önemlidir. Ancak orada yapılan yatırımlar neticesinde üretilen ürünlerin Türkiye’de pazarlanması ise ülkemiz bilişim sektörü açısından kayıp olarak değerlendirilmelidir.)
- Uluslarası oyuncular diğer ülkelere ciddi miktarlarda yatırım yaparken Türkiye’yi ise “Gelişen Pazar” olarak gördüklerini ve görevleri Türkiye’nin gelişimine katkıda bulunacak kamu kuruluşlarımızın aslında bu firmaların “pazarlama bölümleri” olduğunu
Cisco Hindistin’a 1+ Milyar $ Yatırım yapıyor
(Cisco tarafından Hindistan’a yapılacak yatırım önümüzdeki üç sene için hedeflenmiştir)
Cisco’dan Türkiye’ye 5 yılda 275 Milyon $ yatırım yapıyor
Cisco Suudi Arabistan’da 265 Milyon $ yatırım yapıyor
Intel Başkanı Paul Otellini İstanbul’daydı
(Intel Başkanı, Türk Halkının yaşam kalitesini artırma gibi bir hedefi kendisi firmasına koyarken acaba cep telefonlarında olduğu gibi olan yine üretim ve AR-GE odaklı olan, yerli adında yabancı çözümler ile TRUVA atı yerine geçmeyen yerli Türk Bilişim Sektörüne’mi olacak)
Intel, 10 milyon Öğretmeni eğitecek
Microsoft Türkiye, Gelecek Planlarını paylaştı
My First PC kampanyası Sektörü düşündürüyor
…………………
Keşke bunlar farklı olsa, keşke, ülkemizde sadece ithale dayalı çözümler yerine, yerli sektörün desteklendiği ve bizim ülkemizde olmasının yararlı olacağı yabancı teknolojilerle birleştirilmiş bir sektörde yaşıyor olsak da, bugün Cumhuriyeti gönlümüz buruk kutlamasak..
Farklı konulara çekmeden , konumuz olan Bilişim Sektörüne göre anlam yüklemek kaydı ile Atatürk’ün Gençliğe Hitabesini tekrar tekrar okumakta fayda var.
Sonrasında göreceğimiz sektörümüzün gerçekte nerede olduğu ?
Büyük masraflar yaparak, verdiğimiz vergiler ile üniversitelerimizin güzide bölümlerinde okuyan, Bilgisayar, Elektronik, Elektrik ve diğer bölümlerden mezun olan gençlerimizi ya uluslararası ve yerli firmalarda birer satış-pazarlama elemanı olarak kaybedecek ya da milli politikalar geliştirerek üretim ve AR-GE yoluna sevkedeceğiz…
Siz söyleyin.. bilişim ve haberleşme sektörümüz hangi noktada?



Kaynak : 