Xiaomi CEO’su Lei Jun, şirketin kendi geliştirdiği ilk mobil çip olan XringO1’in Mayıs 2025 sonlarında piyasaya sürüleceğini duyurdu. Henüz teknik ayrıntılar açıklanmasa da, bu hamle Xiaomi’nin üst düzey cihazlarını tescilli silikonla geliştirme stratejisinde önemli bir adım teşkil ediyor. Ancak ABD’nin ARM lisanslarını (Huawei gibi) kısıtlaması gündeme gelebilir.
XringO1, mobil işlemciler için ortak bir temel olan ARM mimarisi üzerine inşa edilmiş. Çip, performans ve enerji verimliliğine odaklanıldığını gösteren gelişmiş 3 nanometre sürecini kullanarak Tayvan Yarı İletken Üretim Şirketi (TSMC) tarafından üretiliyor.
Xiaomi’nin çip geliştirme yolculuğu 2014’te başladı ve 2017’de Pengpai S1’in piyasaya sürülmesine yol açtı. Ancak, yüksek geliştirme maliyetleri nedeniyle şirket 2019’da görüntü sensörleri ve güç yönetimi çipleri gibi daha basit bileşenlere odaklandı. 2021’de mobil çip geliştirmenin yeniden canlanması, Xiaomi’nin teknolojik yeteneklerini geliştirmeye önem verdiği anlamına geliyor.
Xiaomi, kendi çipini geliştirerek şu anda Snapdragon 8 Elite’i Xiaomi’nin amiral gemisi 15 Ultra modeline güç veren Qualcomm gibi dış tedarikçilere olan bağımlılığını azaltmayı amaçlıyor. Bu hamle, Xiaomi’yi ekosistemleri genelinde performansı ve kullanıcı deneyimini optimize etmek için özel çipleri başarıyla entegre eden Apple ve Huawei gibi rakipleriyle aynı çizgiye getiriyor.
XringO1’in tanıtımı, Xiaomi’nin üst düzey akıllı telefon pazarındaki rekabet gücünü artırabilir ve performans, pil ömrü ve yazılım entegrasyonunda potansiyel faydalar sunabilir. Lansman yaklaşırken, XringO1’in özellikleri ve güçlendireceği cihazlar hakkında daha fazla ayrıntı bekleniyor.



Kaynak : 