Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu(BTK), Ön ödemeli hat kullanan aboneleri kapsayan bazı uygulamaları hatırlatarak, mobil operatörlerin bunlara uymaları gereğine dikkat çekti.
BTK’nın, web sitesinden duyurduğu ve Elektronik Haberleşme Kanunu(EHK) ile Telekomünikasyon Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği’nin ilgili maddeleri gereği uyulması gereken kurallar şu şekilde maddelendi;
Ön ödemeli hat kullanan aboneler:
- 20 kontör/5 TL yükleme yapmaları veya bu abonelere 20 kontör/5 TL transfer edilmesi durumlarında, çağrı/sms/vb. alma/gönderme seçeneklerinin abonelerce kullanılabildiği aktif abonelik dönemlerinin üç (3) aydan az olmamak üzere yeniden başlatılması,
- 40 kontör/10 TL ve üzeri yükleme yapmaları veya bu abonelere 40 kontör/10 TL ve üzeri transfer edilmesi durumlarında, çağrı/sms/vb. alma/göndermeseçeneklerinin abonelerce kullanılabildiği aktif abonelik dönemlerinin altı (6) aydan az olmamak üzere yeniden başlatılması,
- Sadece çağrı/sms/vb. alma seçeneklerinin abonelerce kullanılabildiği pasif abonelik dönemlerinin üç (3) aydan az olmamak üzere belirlenmesi,
- Çeşitli nedenle aboneliği feshedilen ön ödemeli abonelerin hesaplarında kalan kontör/TL için, abonelere geri alma hakkı tanınması ve işletmeci tarafından abonenin tercihine sunulan aşağıda sayılan seçeneklerden birinin bir (1) ay içerisinde
işletmeciye bildirilmesi akabinde tercih edilen geri ödemenin onbeş(15) gün içerisinde yerine getirilmesi gerekiyor.
- Aboneliği feshedilen abonenin banka hesap numarası/kredi kartına geri ödenecek,
- Sözleşme yapma yetkisine haiz bayi ve abone merkezi gibi yollarla aboneye elden ödenmesi,
- Numarasını taşıyan aboneler için verici işletmeciden alıcı işletmeciye, abonenin hesabına aktarılmak üzere iletilmesi,
- Tüketicinin ayrıldığı işletmecinin yeniden abonesi olması durumunda aboneye kullandırılması,
- Verici işletmecinin, numara taşıma sürecini tamamlamış aboneye, kalan kontör/kredi gibi bilgileri içeren ve tüketicinin, talep etmesi halinde, kalan kontör/kredilerin kendisine geri ödeneceği bilgisini içeren bilgilendirmeyi asgari SMS olmak üzere çeşitli yollarla yapması isteniyor.
Operatörler, en geç 1 Nisan 2010 tarihine kadar bu işlemleri gerçekleştirmekle yükümlü tutuluyorlar.
Kuruma eksik bilgi vermesi nedeniyle Vodafone’nun uyarılacağının belirtildiği duyurunun sonunda, gerekli bilgileri tamamlayabilmesi için Vodafone’na bir hafta süre tanındığı ifade ediliyor.



Kaynak : 