Çevre örgütü Greenpeace’in, bilgi teknolojileri endüstrisi yöneticilerini iklim değişiklikleri konusunda daha etkin hareket etmeye davet eden kampanyası “Cool IT” hız kazanırken, adından da söz ettiriyor.
Greenpeace, adapte ettikleri teknolojik çözümlere ve çevreye sağladıkları faydaya göre şirketleri derecelendiriyor. Sera gazı salınımın azaltılması ve siyasilerin daha çevreci politikalar üretmeleri için baskı ve lobi faaliyetlerinde bulunulması şirket yöneticilerine puan kazandıran başlıca unsurlar arasında yer alıyor.
Ağ teknolojileri devi Cisco, yeşil teknolojilerin yaygınlaştırılması konusunda diğer pek çok şirketi geride bırakarak, Cool IT Leaderboard listesinde ilk sıraya yerleşti. Sıralamada, puanını ikiye katlayan Cisco en çevreci BT şirketi seçildi. Cisco özellikle akıllı şebekelerin oluşturulması için geliştirdiği energywise, smart grid gibi enerji tüketimini azaltma konusunda sunduğu altyapı ve enerji yönetimi çözümlerinin yanısıra seyahat etme zorunluluğunu ortadan kaldırarak karbon salınımı azaltan TelePresence toplantı sistemi ile en üst sıraya tırmanmayı başardı.



Kaynak : 