Apple’ın, Microsoft’u geçmesi Wall Street tarafından “bir dönemim bitişi, yeni bir başkasının başlaması” şeklinde değerlendiriliyor. Teknoloji sıralamasındaki değişiklik, daha çok son yıllarda öne çıkan mobiliteye bağlanıyor.
iPod, iPhone, iPad’lerin üreticisi, öncü kuruluş Apple, dün yapılan açıklamaya göre dünyanın en değerli teknoloji şirketi liginde zirveye oturdu. Bir on yıl önce “ha gitti, ha gidiyor” denilen Apple’ın, Steve Jobs yönetiminde bir başarı hikayesi yazdığını söylemek abartı sayılmaz.
Microsoft, ofis yazılımlarıyla elde ettiği pazar hakimiyetini 20 yılı aşkın bir süreden beri devam ettiriyor. Bilgisayar üreticisi Apple, gelirinin önemli bir bölümünü mobil telefon ve müzikçalarlardan elde ediyor.
Son değerlendirmelere göre Apple’ın pazar değeri 222 milyar dolar. ‘Yazılım Devi’, 219 milyar dolar ile sıralamadaki yeni yerini alıyor. Wall Street rakamlarına göre Apple’ı geçebilen tek Amerikan şirketi, 278 milyar dolar ile petrol devi Exxon oldu.
Şirketlerin en son mali yıl içerisinde elde ettikleri gelirlere bakıldığında Microsoft’un 14.6 milyar dolar, Apple’ın 5.7 milyar dolar gerçekleştirdikleri görülüyor. Microsoft’un, 39.7 milyar dolar değerinde nakit ve kısa dönem yatırım harcamalarına karşılık, Apple’ın, 42.9 milyar dolarlık nakit ve yatırımı bulunuyor.
Apple’ın, dijital reklamda dominant konumda bulunan Google’a karşı izleyeceği strateji önem taşıyor. Zira, hemen her gün yeni bir alana giriş yapan ‘Arama Devi’ neredeyse bütün teknoloji şirketleri için rakip durumunda bulunuyor. Google’ın, internet erişimli akıllı televizyon konsepti ile internet uygulamaları odaklı bilişim vizyonunun kullanıcılardan ilgi göreceğe benziyor.



Kaynak : 