Büyük şirketler, sahip oldukları geniş bilişim altyapılarıyla önemli ölçüde güç(elektrik) tüketimi gerçekleştiriyor. Ve yeni bir trend çerçevesinde şirketler, enerji harcamalarını şeffaf bir biçimde kamuoylarıyla paylaşıyor. Google, geçtiğimiz Eylül ayında paylaştığı bir raporunda sadece 2010 yılında 2 milyar kilowatt/saat enerji tükettiğini açıklamıştı. Ancak ‘Arama Devi’, takip eden bir başka duyurusunda 2012’ye kadar harcadığı enerjinin en az yüzde 35’ini temiz enerji kaynaklarından sağlamayı planladığını duyurmuştu.
Yönetim yazılımları aracılığıyla şirketlerin enerji harcamalarını dizginlemeleri eğilimi yaygınlık kazanıyor. Öyle ki, araştırma şirketi Pike Research’ün gerçekleştirdiği bir çalışma, “Enerji Yönetimi Yazılımı” pazarının 4 yıl içerisinde 5 kat artacağına işaret ediyor. Bu uygulamalar aracılığıyla 2015 yılında tasarruf edilen, elektrik miktarının 191 milyar kilowat saate, parasal olarak da 18.6 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Günümüzde sadece internet şirketleri değil, hemen tüm büyük şirketler dev sunucu ve depolama altyapılarıyla önemli ölçüde elektrik harcıyor. Yapılan analizler, harcanan bu gücün çok önemli bir bölümünün boşa israf edildiğini gösteriyor. Örneğin, çalışanların önemli bir bölümü işten çıkarken PC’lerini kapatmadan öylece bırakıyor. Donanımlar, “uyku” modunda olsalar bile hatırı sayılır enerji tüketimine neden oluyor. Araştırmalar, ortalama bir donanımın “uyku modu”nda çalışması durumunda tam fonksiyonuyla çalıştığının yarısı kadar enerji tükettiğini doğruluyor. Yapılan araştırmalar, enerji yönetimi yazılımıyla bir PC’nin yılda ortalama 746 Kilowatt tasarruf yapabileceğini gösteriyor. Bu ise yılda donanım başına 77 dolar’lık bir tasarruf anlamına geliyor.
Veriler, kurumsal kullanıcıların sadece 5’te 1’inin donanımını enerji tasarruflu modda kullandığını gösteriyor.



Kaynak : 