Hızlı gelişim gösteren mobil teknolojiler, paralelinde standartların da değişimini gerekli kılıyor. Amerikalı mobil operatörler, gelecek yıldan itibaren abonelerine limitlerini aştıklarını anlık mesajlarla bildirmeye hazırlanıyor. Bugün duyurulan uygulama, şirketlerin, tamamiyle gönüllü gerçekleştirecekleri bir aksiyon olarak kayıtlara geçiyor.
Federal İletişim Komisyonu FCC ile gönüllü anlaşma imzalayan operatörler, en geç bir yıl içerisinde devreye alacakları uygulamayla abonelerini limit aşımına karşı uyaracak. Uyarı, kısa mesaj ya da otomatik sesli bildirim hizmetiyle abonelere ulaşacak. Diğer yandan operatörler, roaming (uluslararası dolaşım ücreti) gibi tüketicilerin canını sıkabilecek sürprizler öncesinde de abonelerini mesajla uyaracak.
FCC Başkanı Julius Genachowski, konuya ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, uyarıların, tüketicilerin aylık mobil faturalarında önemli tasarruflar sağlamalarına yardımcı olacağını ifade etti. Uygulama taslağı, halen Amerikalı mobil kullanıcıların yüzde 97’sine hizmet veren mobil operatörleri çatısı altında toplayan ulusal organizasyon CTIA tarafından oluşturuldu.
Gönüllü standartlar, aslında FCC’nin geçtiğimiz yıl taslağını duyurduğu düzenlemelere benzerlik arz ediyor. Kurum, fatura şoku yaşayan kullanıcı sayısının endişeye neden olacak boyutta olduğunu belirterek, operatörlerin bu konuda daha hassas yaklaşımlar sergilemesi gerektiğini duyurmuştu. Avrupa Birliği (AB), bir kaç yıl önce kullanıcıların beklenmedik roaming ücretlendirmesi dolayısıyla şok yaşamamaları için benzer şekilde operatörlerin uyarı mesajı göndermelerini kural koymuştu.



Kaynak : 