Amerikan teknoloji devi Apple, Çin’de giderek artan çevreci endişeleri gidermek için bir çalışma başlattı. Şirket yetkilileri, bu çerçevede Çinli çevreci gruplarla görüşmeler gerçekleştiriyor.
Çin’de, Ağustos ayında yayımlanan bir raporda Apple donanımları üreten fabrikaların zehirli atıklarını gelişigüzel tahliye ettikleri ifade edilmişti. Çin’in, kısa adı IPE olan kamu ve çevre konularından sorumlu resmi kuruluşu, Apple yetkililerinin sorunun çözümüne ilişkin planlarını paylaştıklarını duyurdu. Bu çerçevede Apple, 15 tedarikçisinin atıklarını nasıl değerlendirdiğini yakın incelemeye aldı.
IPE yetkilisi Ma Jun, Apple’ın çevresel etkilerin en aza indirilmesi için Çin’deki iş ortaklarıyla birlikte çalışacağını açıklarken, Apple’ın Pekin’deki sözcüsü Carolyn Wu, şirketinin düzenli olarak tedarikçilerini denetlediğini, ifade etti. Apple, 15 Kasım’da Pekinde gerçekleştirilen bir toplantıda çevrecilere, tedarikçilerine izlemeleri gereken kuralları ileteceğini açıkladı.
Verilen bilgilere göre Apple, sadece geçtiğimiz yıl içerisinde Çin’deki tedarikçilerinin tesislerinde 127 kontrol gerçekleştirdi. Apple, herhangi bir aksaklık tespit edilen şirketlere, bunların düzeltilmesi için 90 gün süre tanıyacağını iletti.



Kaynak : 