SCO’nun 2003’de IBM’e karşı açtığı dava[1] yeniden ısıtılıyor. SCO o tarihte IBM’in kendisinin sahip olduğu Unix’e bazı şeyler eklediğini iddia etmişti. SCO yanısıra Novell’i de dava etmiş ve kaybetmişti.
Dolayısıyla SCO otarihte para sıkıntısına girmiş ve IBM’e karşı davayı bir süre takip edememişti. Ama bugünlerde dava için yeniden çabalar başlamış gözüküyor.
SCO davayı kazanabilirse, Unix sahipliğini ispatlamış olacak. Yani Linux’un da bir kısmının sahibi olabilecek. Milyar adetlerdeki Android cihazları da düşünürsek, hemen arkasından Google, Red Hat gibi pek çok firmaya dava açma ve para kazanma hakkı olabilecek.
[1] Şok; SCO IBM’in AIX Lisansını Sona Erdiriyor



Kaynak : 