Apple’ın, en büyük tedarikçilerinden birisi durumundaki Samsung ile smartphone alanında yaşadığı rekabet ve ardından karşılıklı açılan davalar nedeniyle, bir süredir yeni tedarikçi arayışlarında olduğu bilinen bir gerçek. Özellikle firmanın iPhone ve iPad cihazlarında kullanılan işlemci yükünün büyük kısmını Samsung çekiyor ve Apple bir süredir yeni bir işlemci tedarikçisi bulmak üzere uğraş veriyor. Tayvanlı kaynaklara bakılırsa bu sorun nihayet çözüldü ve Apple, işlemci üretiminde ana tedarikçisi olarak Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSMC) firmasını seçti.
TSMC, aslında işlemci üretimi konusunda oldukça tanınmış bir şirket ve Intel’den tutun da Nvidia, AMD ve Qualcomm firmalarına dek pek çok şirket için üretim yapmakta. Apple’ın TSMC ile uzun süredir temasta olduğu ve bir anlaşma sağlamaya çalıştığı rapor ediliyordu. Tayvan kaynaklı haber siteleri, bu anlaşmanın sonunda sağlandığını ve iPhone’un bu sonbaharda piyasaya sürülecek modeliyle birlikte Apple cihazlarındaki ana işlemci tedarikçisinin TSMC olacağını yazıyorlar.
Bu anlaşma haberini yorumlayan analistler ise, en azından kısa vadede tedarikçi değişiminin Apple, Samsung veya TSMC üzerinde kayda değer herhangi bir finansal etki yapmayacağı görüşündeler. Analistler bu anlaşma sayesinde Apple’ın tedarik zincirini güçlendireceği ve teslimat gecikmelerinin önüne geçileceğini söylüyorlar. Ancak Apple zaten bu konuda son derece başarılı bir firma olarak öne çıkıyor zira açıklanan lansman tarihlerinde genellikle çok küçük sapmalar oluyor ve müşteriler tedarik sorunu yüzünden aylarca ürün beklemek zorunda kalmıyor.
Öte yandan bu anlaşmanın Samsung ve TSMC üzerindeki etkilerine bakıldığında ise, işlemci üretiminde kar marjlarının oldukça düşük olması nedeniyle her 2 firmanın da ciddi bir kazanç veya kayıp yaşamayacağı öngörülüyor. Şimdilik bu anlaşmanın tek önemi, Apple’ın giderek Samsung’tan uzaklaşması ve tedarik zincirini yeniden yapılandırması gibi gözükmekte.



Kaynak : 