İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Enerji Enstitüsü ve Rolls-Royce firması, Türkiye’de nükleer endüstride yerli katkının artırılması konusunda işbirliğine gidiyor. İki kurum arasındaki işbirliği protokolü, 19 Aralık 2013 Perşembe günü saat 14.00’te imzalanacak. İmza töreni, Ayazağa Yerleşkesindeki İTÜ Rektörlüğünde gerçekleştirilecek.
Törene; Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı İlker Sert, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Nükleer Enerji Proje Uygulama Dairesi Başkanı Necati Yamaç, İTÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Karaca, Enerji Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Altuğ Şişman, Enerji Enstitüsü Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Üner Çolak, Prof. Dr. İskender Rayhancan, Yrd. Doç. Dr. Fatih Öztürk, Rolls-Royce Türkiye CEO’su Patrick Regis, Nükleer Grubu Genel Müdür Yardımcısı Paul Harris ve Nükleer Grubu İş Geliştirme Direktörü Alan Woods katılacak.
İTÜ Enerji Enstitüsü, nükleer alandaki çalışmalarda ve insan kaynağının yetiştirilmesinde önemli rol oynayan, Türkiye’nin bu alandaki ilk yükseköğretim birimi. Rolls-Royce ise nükleer enerjinin endüstride kullanımı konusunda uluslararası deneyim sahibi.
PROJE HAKKINDA
İşbirliği ile -Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın hedefleri doğrultusunda- mevcut endüstriyel alt yapı ile üniversitelerdeki nükleer bilgi ve tecrübe birikimini kullanarak Türkiye’de “nitelikli bir nükleer endüstri tedarik zincirinin inşa edilmesi” hedeflenmektedir. Türkiye’de gelecek 15 yıl içinde toplam 10 bin MW elektrik gücüne sahip nükleer santrallerin kurulması planlanmaktadır. Bu doğrultuda gerekli reaktörlerin inşası sürecinde, Türkiye’deki endüstriyel kuruluşların daha fazla katkı verebilmesi ve teknolojik gelişimlerini sağlayabilmesi amacından hareketle, İTÜ ile Rolls-Royce işbirliği doğmuştur. Söz konusu projeler yaklaşık 16 milyar dolarlık yerel bir iş hacmi yaratacak potansiyele sahiptir. İTÜ bu süreçte, Türkiye’de nükleer alanda eğitim ve araştırma faaliyetlerinde bulunan üniversite ve birimler ile işbirliği yapmayı da amaçlamaktadır.
İTÜ ENERJİ ENSTİTÜSÜ HAKKINDA
İTÜ Enerji Enstitüsü, 1961 yılında kurulmuştur. Nükleer alanda 500’e yakın uzmanın yetiştirilmesini sağlayan enstitü, Türkiye’nin nükleer araştırma reaktörüne sahip tek üniversite birimidir



Kaynak : 