Windows 8’le birlikte işletim sistemi yaklaşımını önemli ölçüde değiştiren ve Apple gibi her yıl yeni bir sürüm yayınlama kararı alan Microsoft, yeni işletim sistemi üzerindeki çalışmalara çoktan başlamış durumda. İddialar, 2 – 4 Nisan tarihlerinde San Francisco’da düzenlenecek geliştiricilere yönelik Build Konferansı’nda bu yeni işletim sistemi sürümünün tanıtılacağı yolunda. Şimdilik Threshold kod adı verilen sürümün Windows 9 adını alabileceği konuşuluyor.
Microsoft’un üzerinde çalıştığı yeni sürümle ilgili henüz detaylı bir bilgi mevcut değil. En çok konuşulan konularsa yeni sürümde Başlat menüsünün sadece şekil olarak değil işlevsellik anlamında da geri geleceği, dokunmatik arayüzde bazı değişiklikler yapılacağı ve Windows Store üzerinden indirilen uygulamaların masaüstü uyumunun sağlanacağı yönünde. Microsoft’un Nisan ayında geliştiricilere tanıtımını yapacağı Windows 9’un yaz aylarında Beta testlerinden geçeceği ve önce OEM’lere dağıtıldıktan sonra 2015’te raflardaki yerini alacağı iddia ediliyor.
Bu yeni işletim sistemi, aynı zamanda Microsoft’un Windows iş biriminden sorumlu başkan yardımcısı Terry Myerson’un da ilk somut ürünü olacak. Daha önce Windows Phone mobil işletim sistemi grubunu yöneten Myerson’un daha bütünlüklü bir platform istediği ve bu yüzden de Threshold (veya Windows 9) projesinin Xbox One ve Windows Phone ürünleri üzerinde de etkisi olacağı konuşuluyor.
Bu arada, yeni Windows işletim sistemi çalışmalarında Microsoft CEO’su olan ancak 2014 Temmuz ayına dek görevden ayrılacağını açıklayan Steve Ballmer’ın aktif bir rol üstlenmediği de söyleniyor. Dolayısıyla yeni işletim sistemi, Bill Gates ve Steve Ballmer ikilisinden herhangi birisinin aktif olarak görev almadıkları ilk Windows sürümü olacak gibi gözüküyor.



Kaynak : 