İngiliz hükümeti, bir kez daha Microsoft Office yazılımı yerine alternatif açık kaynaklı ofis programlarına geçiş için bir plan hazırlığında. 2010 yılından bu yana kamu kurumlarındaki Office yazılımı için 330 milyon $’ın üzerinde meblağ ödediği söylenen İngiliz hükümeti, bu yeni planla birlikte kamu harcamalarını azaltmaya odaklanmış gibi gözüküyor. Ancak İngiltere hükümetinin 2002 yılından beri defalarca benzer planlar açıkladığı düşünülürse, bu gerçek bir geçiş planından ziyade Microsoft’u indirim yapması için masaya davet etme anlamı taşıyor olabilir…
İngiltere hükümetinde Kabine Bakanı olan Francis Maude, konuyla ilgili yaptığı açıklamada kamuda kullanılan yazılımların çok büyük bir bölümünün hala yalnızca birkaç büyük firma tarafından tedarik edildiğini söyledi ve bunun değişmesi gerektiğini açıkladı. Maude bu değişimin gerçekleşmesi için önce bir takım belge formatı standartları hazırlayacaklarını sonrasındaysa bir yol haritası belirleyeceklerini söylüyor. Planlama, kamu kurumlarının birbiri arasında kolaylıkla belge paylaşımı yapabilecekleri ama aynı zaman kullanımı kolay ve açık kaynaklı bir platforma geçiş yönünde.
Ancak İngiltere’de kamu kurumlarının IE6’dan IE8’e bile zar zor geçmeye ikna oldukları düşünülürse, bunun ciddi bir plan olmadığını ve Microsoft’u pazarlık masasına çekmek için kullanılan bir koz olduğunu söyleyenler de var. Microsoft’un en büyük gelir kaynağı yazılım lisansları. Windows işletim sisteminin yanı sıra, Office yazılımları sayesinde her yıl milyarlarca $ kazanan şirket özellikle kamuda ağırlığını hissettiriyor. Ancak kamu kurumlarında on binlerce bilgisayar ve lisans söz konusu olduğu için, bu kullanımlar için son kullanıcılara uygulanan tarifelerden farklı özel paketler sunuluyor. İngiltere’nin de şimdi aba altından sopa gösterdiği ve 2014’te Office yazılımları için indirim istediği ileri sürülmekte…



Kaynak : 