Röportajın ilk bölümü için Bilgisayar ve İnternet Bir Başka Hayat Demek -1 başlığı altına bakınız.
Alper Şirvan’la babası Hüseyin Şirvan aracılığıyla yaptığımız bu röportajda, Alper Şirvan’ın hayata bakış açısı, ailesinin bütün bu yol boyunca verdiği destek tümüyle topluma verilecek önemli mesajlar olarak gördük. Sizlerin görüşlerine sunuyoruz.
turk-internet.com : Ne tür programlar yazıyorsunuz? Programlarınız hakkında bilgi verir misiniz?
Alper Şirvan : 1997 yılından bu yana Delphi programlama dili ile çalışmaktayım. Okuldayken Clipper’da çok iyiydim, hep Clipper kadar data yapısı sağlam, Pascal ya da benzerleri gibi görsel özellikleri olan bir dil olsa ne iyi olur diyen biri olarak Delphi ile aradığımı hatta fazlasını bulmuş oldum. Daha çok, veritabanı programları yazıyorum; çalışmakta olduğum huzurevinde Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyan Sosyal Servis Programı ile birlikte, Yaşlı Emanet Otomasyonu, 3×7 matbu etiket basabilen Adres-Etiket programı, Karakollar için Kimlik Bildirim Programı gibi programlarım, halen kullanılmakta…

Eczaneler için yazdığım Eczane Memur-Reçete Otomasyonu, ticarî getirisi olan ilk işim olduğundan benim için önem taşıyor.

Ayrıca, 1999 yılından bu yana önce sadece html, 2000 yılından bu yana ise php+mysql ile kendim yapıp bütün içeriği tarafıma ait olan bir sitem var. (AlperSirvan.com) Sitemde yer alan şiir ve hikayelerimin bazılarını, kendi kendime çalışarak öğrendiğim İngilizce’ye yine kendim çevirdim. Html, php ve mysql’i de tıpkı Delphi gibi bazı arkadaşlarımın yardımları ve kendi çabalarımla öğrendim.
turk-internet.com : Gerek iş gerekse sanatsal anlamda bundan sonraki hedefleriniz nelerdir?
Alper Şirvan : Çalışmakta olduğum Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Huzurevi evime 500 m. uzaklıkta olduğu için işime akülü tekerlekli sandalyem ile kendi başıma gidip gelebiliyor, mimarî anlamda çok uygun olduğu için (rampalar, asansörler) çok rahat bağımsız hareket edebiliyorum. Benim için bağımsızlık çok önemli… İş yeri ile ilgili en büyük problemim, halihazırda sözleşmeli büro elemanı olarak çalışmam… Diplomama uygun bir kadrom olmadığı ve sözleşmeli olduğum için maddî anlamda kaybım oluyor.
Bunun dışında evde yapabileceğim, bilhassa internet üzerinden yapılabilecek bir takım işler olabilir, bir takım projelere dahil olabilirim diye düşünüyorum. Bilgiye sahip olmak güzel fakat onu işler hale getirmek daha da güzel… Bu sebeple, kablonet aldım eve… Evde çalışmayı ciddi anlamda düşünüyorum. Bu yüzden, kendimi yetiştirmeye gayret ediyorum. Meslekî hedefim bu…
Zaten internetin olduğu, iletişimin bu kadar geliştiği bir dünyada programcının 8-5 mesaisi olması ve “iş yeri” kavramı bana pek de anlamlı gelmiyor. Mesele programın planlanan süreçte yazılmış olması değil mi, nerede yazıldığının ne önemi var?
Mesela, en son Eczane Memur-Reçete Otomasyonu Programımı Manisa Turgutlu’daki bir eczaneye internet üzerinden iletip yine internet üzerinden kullanımını öğrettim. Bu konuda tekliflere açığım elbette…
Sanatsal anlamda ise beklentim, kitaplarımı yayımlatabilmek ve Türk edebiyatında belli bir yer edinebilmektir. Ayrıca bir yayın organında profesyonel anlamda köşe yazarlığı yapmayı da isterdim açıkçası…
turk-internet.com : Meslekî ve sanatsal hedeflerinizi öğrendik. Bunların dışında gelecekten kişisel anlamda beklenti ve hedefleriniz nelerdir?
Alper Şirvan : Bulunduğum noktaya gelmemde öğretmen olan anne ve babamın katkısı çok büyüktür. Ben, dönemin şartları gereği ilkokula gidemedim, annem evde ilkokul müfredatını takip ettirdi bana… İlkokul 5 seviyesine geldiğimde ilkokuldan mezun olabilecek seviyedeydim fakat ilkokul ortamını görmek istedim ve kazandığım imtihanla 5.sınıfı okuyarak mezun oldum.
Daha sonra hep babamın görev yaptığı okullarda öğrenimime devam ettim. Onların emekleri, iyi bir mesleği ve önemli yetenekleri olan bir insanı kazandırdı topluma… Bundan sonra, onların benden, benim onlardan daha bağımsız olabileceğimiz müstakil bir hayat kurup evlenerek, kendi düzenimi kurmak istiyorum. Bu konuda da ciddî beklentilerim var.
turk-internet.com : Engellerine rağmen hayatta belli bir noktaya gelmiş bir kişi olarak diğer engelli vatandaşlarımıza neler söylemek istersiniz?
Alper Şirvan :
Bütün bunların inanılarak söylenilen “bu hayatta ben de varım”dan sonraki adımlar olduğunu asla unutmamak gerekir. Çünkü, mesela bir rampayı oradan en çok günde bir kere geçen birinin talep etmesi başkadır; günün her saati oradan geçme ihtimali olan onlarca insanın talep etmesi başkadır. Birkaç kişi için kimse “kabartma harfli kitap” basmaz, ama sosyal hayatın her sahasında yer alacak görme engelliler, bu taleplerini elde etmede etkili olacaklardır. Biz, engelliler olarak, herşeyin başında bu hayatı yaşayıp yaşamayacağımıza, bu hayatta yer alıp almayacağımıza karar vermeliyiz.
Kişisel olarak bu sorunun cevabını müspet anlamda vermeden yaşamak istediğimiz hayatın biçimine karar verip bunun için mücadele etmemiz mümkün değildir. Ne de olsa “Savaşmaya Cesareti Olmayanın Zaferi Olmaz.” Bu söz bana ait ve benim hayat felsefemi ifade ediyor.
Alper Şirvan’ın web sitesine www.alpersirvan.com adresinden ulaşabilirsiniz.
Sırası gelmişken bu konudaki diğer 2 yazımızı tekrar ilginize sunuyoruz;



Kaynak : 