web analytics
Perşembe, Haziran 25, 2026
No Result
View All Result
  • Giriş
Türk İnternet
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
Türk İnternet
No Result
View All Result

3.Çeyrekte DSL 5 Milyon Yeni Abone Kazandı

Point Topic firmasının yaptığı bir araştırmaya göre, kötü ekonomik koşullara rağmen, Temmuz-Eylül arasında (3.çeyrekte) 5 milyon yeni müşteri (şirket veya son kullanıcı olarak) dijital abone hat servisi (DSL - Digital Subscriber Line) aldı.

Turgay Seçen-Turgay Seçen
11 Aralık 2002
-Genel
0
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedin'de Paylaş

Bakır teller üzerinde bilgi-veri taşıma konusunda sofistike modülasyon teknikleri üzerinde çalışan teknoloji savunucuları için iyi bir haber. Çünkü yeni abonelerle birlikte tüm dünyadaki DSL abone sayısı 30 milyon sınırını aşmış oldu.

DSL’in Amerika’lı ağırsıkletleri Verizon, BellSouth ve Covad’ın da içinde olduğu 250 telekomünikasyon şirketinin konsorsiyumu olan DSL Forum’un başkanı Bill Rodey “2005 yılında DSL geniş bant abone sayısı 200 milyona ulaşacak. Bu hedefi gerçekleştirme yolundayız” dedi.

Londra merkezli Point Topic’e göre Dünya’nın genişbant abonelerinin % 40’ının yaşadığı Asya-Pasifik bölgesi bu konuda da lider durumunda. Batı Avrupa ise % 24.34’lük pay ile ikinci sırada yerini almış durumda. Kuzey Amerika ise % 23.84 ile 3.sırada.

Ülkeler düzeyinde bakarsak, Çin, Norveç ve Croatia 2.çeyrekte yüksek sayıda DSL abonesi kaydettiler. Kore 6 milyon DSL kullanıcı ile Dünya pazarında çok önemli bir yeri kaplıyor.

Genişbant sistemlerinde, dünya’nın çoğu bölgesinde DSL belirleyici konumdayken, ABD’de diğer genişbant sistem olan kablo modem önde. Hemen hemen de ülkedeki DSL sayısının 2 katı kadar. ABD’de kablo modem abone sayısının 15 milyon olduğu tahmin ediliyor. AT&T Broadband, Cox Communications ve Comcast, 3.çeyrekte bu rakamın aşırı şekilde arttığını raporluyor.

Kablo bağlantı endüstrisi değerlendirmesi açısından diğer bir istatistik satılan kablo modem sayısı. 3.çeyrekte satılan modem sayısı 3 milyon adet. Gartner Dataquest, bunun bir yıl öncesinin aynı dönemine nazaran % 19.4 artışı gösterdiğini bildirdi. Point-Topic, ABD’de kablo modemin bu kadar yayılmasının nedenini, modem teknolojisinin burada geliştirilmesi olarak gösteriyor.

Genişbant yöntemi ne olursa olsun, endüstri gözlemcileri dial-up ya da dar banttan geniş banta doğru bir hızlı geçişi işaret ediyorlar. Bu da içerik sağlayıcılığı işinin gelişmesi anlamına geliyor. Önümüzdeki dönem içerik para kazanan bir iş olacağa benziyor.

Türkiye’de ise biz hala Türk Telekom’un DSL konusunda ihale açmasını bekliyoruz. Size geçen hafta gerçekleştirilen ITU Asya 2002 konferansı sırasında telekom endüstrisinde Asya-Pasifik bölgesinin liderliği ele geçirdiğini Küresel Telekomunikasyon Lideri Asya-Pasifik Bölgesi başlıklı haberimizle anlatmıştık. Bu konuda görüştüğümüz ve neden bu konferansa Türkiye’den katılımın olmadığını sorudğumuz bir özel telekom şirketi yöneticisi şunları söylüyor;

    Biz de teknoloji geliştirmek ya da telekom denizine girmek istiyoruz ama ayak parmağımızı ancak sokabiliyoruz. Denize girmek burada yasak..

    Asya Pasifik bölgesi telekomun serbest bırakılması durumunda neler olabileceğinin güzel bir göstergesi.

    Ülkemiz Telekom sektörü için kriz ortamı henüz düzelmiş değil. Bildiğiniz gibi Yönetim nedeniyle yatırım yapamayan ve hala tekel olan bir Türk Telekom’umuz var. GSM sektörünün roaming problemi çözülmediği için mecburen baz istasyon yatırımı yapmaya zorlanan yeni GSM operatörleri, yüksek vergiler nedeniyle penetrasyon oranı düşmüş mevcut gelirleri yarı yarıya azalmış dükkanı kapatmamak için yatırım yapıyorlar.

    VOIP tarifeleri çıkmadan, yeni teknolojilere korkarak yatırım yapan büyük şirketler ise alternatif iletişim omurgalarını kurmaya çalışırken, gelecekte ne gibi yasaklar ve tarife değişiklikleri olacak korkusuyla ürkek davranıyorlar. Hatta bazıları ise bekle gör felsefesi ile 2003 yatırım planlarına bu konuda hiçbirşey koymuyorlar.

    Yeni Ulaştırma Bakanımız IT ve Telekom konularında tecrübeli olmadığını her beyanatında belli ediyor. Herkes teknoloji ve e-Devletten bahsederken, ortada somut bir aksiyon planı yok.

    Telekomünikasyon Kurumu geçmişte yaptığı işleri yeni hükümete anlatmaya çalışıyor, ancak randevu bile almak bir ay sürüyor. Turk Telekom’da yeni Yönetim Kurulu eski yönetim zamanında başlatılan tahsilat bayileri projesini incelemeye alıp durdurmuş gibi gözüküyor. Böyle bir ortamda ITU gibi konferanslarda boy göstermeye hiç yüzümüz yok. Herkes kendi işini ve şirketini ayakta tutmaya çalışıyor.

    2003 yılı planı yaparken, yeni bir kriz veya Irak savaşının sektörümüze vereceği zararları hesaplamaya çalışıyoruz. Bu ortamda nasıl olur da telekom sektörü gelişir.

Gördüğünüz gibi Türkiye önce bilişim, sonra internet şimdi de telekom trenini kaçırmış vaziyette. Biz Telekom, Internet, Bilişim gibi konularda yine arka sıralardayız.. Maalesef..

Etiketler: Yazar

Türk İnternet'ten buna benzer yazılar için bildirim almak ister misiniz?

ABONELİKTEN ÇIK
Turgay Seçen

Turgay Seçen

Lütfen yorum yapmak için giriş yapın.

GÜNLÜK BÜLTEN ABONELİĞİ

Aboneliğinizi onaylamak için gelen veya istenmeyen posta kutunuzu kontrol edin.

HAFTANIN ÖNE ÇIKANLARI

  • St. Petersburg Forumu, Rusya’nın Yeni Teknoloji Stratejisinin Sinyallerini Veriyor: Nadir Toprak Elementleri, Yapay Zeka, Yarı İletkenler ve Teknolojik Egemenlik
  • Türkiye Yapay Zeka Stratejisinde Yeni Dönem: Dijital Egemenlik Merkeze Yerleşti, Peki Bu Yeterli mi?
  • Teknoloji Girişimlerini İlgilendiren Yeni Düzenlemeler Yürürlükte
  • Washington Yapay Zekada Yavaşlatma Yerine Hızlanmayı Seçti: Yeni ABD Yapay Zeka Doktrini ve Riskleri
  • Dijital Dönüşüm ve Gazeteciliğin Küresel Krizi

HAFTANIN KELİMESİ

3GPP

3. Nesil Ortaklık Projesi (3GPP), dünya çapında çeşitli mobil (hücresel) ve telekomünikasyon standartlarını geliştiren ve sürdüren bir grup standart kuruluşudur.

3G ile birlikte kurulmuş ve telekom endüstrisinin Birleşmiş Milletleri diye tanımlanabilir. Sonraki nesiller için de standartları belirlemiştir.

Detayı için Wiki-Turk'e bakınız

İNTERNET HIZI

Türkiye'nin İnternet Hızlarını Dünya ile KarşılaştırmakKaynak : https://www.speedtest.net/global-index#mobile
Facebook Twitter LinkedIn

Bildirimler

Turk-internet.com masaüstü bildirimlerini almak için lütfen buraya tıklayın

Son Yorumlar

  • ICANN, Yeterince Temsil Edilmeyen Toplulukları Yeni gTLD Başvuru Destek Programı İle Güçlendiriyor için Tolga Kaprol
  • BTK, Yabancı e-SIM Firmalarını Engelledi için Bulent SEN
  • Sahibinden.com Domain’inin Güncellenmesi Unutulmuş için Tolga Kaprol
  • İngiliz Düzenleyici Ofcom, Bulut Servislerini ve Akıllı Cihaz Pazarını Soruşturuyor için Tolga Kaprol
  • Seçim Yaklaşırken, Kişisel Veriler Kötüye Nasıl Kullanılır? için [email protected]

Türk İnternet'ten ilginize çekecek yazılar için bildirim almak ister misiniz?

Abone Ol

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdan hesabınıza giriş yapınız

Şifremi unuttum?

Şifrenizi geri alın

Lütfen şifrenizi resetlemek için kullanıcı adı veya email adresinizi girin.

Giriş yap
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.