Microsoft, 2025’in başında çeşitli departmanlardaki düşük performans gösteren çalışanlara odaklanarak yeni bir işten çıkarma turu başlattı. Şirket, yaklaşık 228.000 çalışanı olan küresel iş gücünün %1’inden daha azını işten çıkarıyor.
Bu işten çıkarmalar, performansı şirket standartlarının altında kabul edilen çalışanları hedef aldığı notu var. Bir Microsoft sözcüsü,
“İnsanların öğrenmesine ve büyümesine yardımcı olmak için her zaman çalışıyoruz. İnsanlar performans göstermediğinde, uygun eylemi gerçekleştiriyoruz.”
Microsoft Ocak 2024’te oyun bölümünden 1.900 işin ve 2023’ün başlarında 10.000 işin azaltılması da dahil olmak üzere her ocak ayında işten çıkarma yapıyor.
İşten çıkarmalar iş gücünün küçük bir yüzdesini etkilerken, genel çalışan moralini ve iş güvenliği algılarını etkileyebilir. Microsoft, performansa dayalı kesintilere odaklanarak yüksek performans kültürünü ve operasyonel verimliliği sürdürmeyi hedefliyor. Yatırımcılar ve piyasa analistleri, bu işten çıkarmaların önümüzdeki çeyreklerde Microsoft’un finansal performansını ve stratejik yönünü nasıl etkilediğini gözlemleyecekler.
Bu gelişmeler, Microsoft’un iş gücünü optimize etme ve gelişen teknolojik ortama uyum sağlamaya çalıştığını gösteriyor.
Diğer Amerikan şirketlerindeki İşten çıkarmalar
ABD’de geçtiğimiz yılki işten çıkarma dalgası, 2025’te de devam ediyor. Microsoft, Dropbox, Google ve IBM gibi dev şirketlerin hepsi işten çıkarma yapıyor. Teknoloji, medya, finans, üretim ve perakende sektörlerinde iki yıl süren önemli işten çıkarmaların ardından 2025’te işten çıkarmalar ve diğer iş gücü azaltmaları devam ediyor.
Şirketlerin personel azaltma nedenleri farklılık gösterse de, maliyet düşürme önlemleri teknolojik değişimin zemininde geliyor. Dünya Ekonomik Forumu’nun yakın zamanda yaptığı bir ankette, dünya çapındaki şirketlerin yaklaşık %41’i yapay zekanın yükselişi nedeniyle önümüzdeki beş yıl içinde iş güçlerini azaltmayı beklediklerini söyledi.



Kaynak : 