Mac OS işletim sistemini en başından beri yani yaklaşık 20 yıldır geliştiren ekibi yöneten Bertrand Serlet’in Apple’dan ayrılacağı açıklandı. Serlet artık ürün yerine bilime odaklanmak istediğini söylüyor.
Apple® bugün Bertrand Serlet’in ayrılışını resmen duyurdu. Mac yazılım mühendisliği başkan yardımcısı Craig Federighi’nin Serlet’in sorumluluklarını üstleneceği tahmin ediliyor.
iPod ve iPhone’da kullanılan iOS ile iPad’lerde kullanılan iOS bugün Apple’ın en önemli araçları arasında. Bu nedenle de Mac OS X daha sınırlı kalmaya başladı. iOS ekibi, Scott Forstall tarafından yönetiliyor. Forstall da OS X doğumundan bu yana çalışıyor. İçerideki dengeler çok dışarı yansımıyor ama dışarıdan bakıldığında Serlet’in zamanının geçtiği, buna karşın Forstall’ın yıldızının parladığı görülüyor.
Serlet 22 yıldır Steve Jobs ile birliktye çalışıyordu ve şirketin yazılım mühendisliğinden sorumlu başkan yardımcısıydı.



Kaynak : 