Autodesk, 2014 yılında satın aldığı Bitsquid’in veri güdümlü mimarisi üzerine geliştirilen Stingray oyun motorunu 19 Ağustos tarihinden itibariyle oyun geliştiricilerin hizmetine sundu. Autodesk Revit ve 3ds Max ile uyumlu çalışan Stingray, yaz sonunda Autodesk Maya LT Desktop Subscription müşterilerinin kullanımına da açıldı.
3B oyun geliştirmek için kapsamlı bir platform olan Stingray, endüstri standardı oyun geliştirme iş akışlarının bağlı olduğu anasistemi destekliyor ve birçok platformda oyun geliştirmeyi sadeleştiren Autodesk 3B animasyon yazılımlarıyla güçlü bir iletişim sağlıyor.
Stingray motoru, aynı zamanda tasarım ortamlarında da kullanılabiliyor. Yapıların fiziksel inşaatına geçmeden önce tasarım verilerinin daha iyi anlaşılmasını sağlayan motorun gerçek zamanlı dijital ortamı, fiziksel dünyanın birebir aynısı gibi görünecek şekilde programlandı.
Etkili bir gerçek zamanlı rendering motoru olan Stingray, Autodesk’in BIM çözümü içinde birbiriyle bağlantılı render yaratma sürecini güçlendiren önemli bir araç. İleri teknoloji geliştirme araçları ve görsel komut sistemi sayesinde kullanıcılar nesneleri, ışık efektlerini, çevresel etkenleri ve malzemeleri fiziksel dünya ile uyumlu olacak şekilde programlayabiliyorlar. Autodesk Revit yazılımını kullanan bina tasarımcıları, modellerini 3ds Max’e kolayca aktarıp fotoğraf gerçekliğinde görüntü ve animasyonlar yaratabiliyor. Stingray motoru ile Revit modelleri önce 3ds Max’te görsel olarak mükemmel özelliklere ulaştırılıp, sonra Stingray motorunda tam interaktif hale getirilebiliyor. Bu da tasarımcıların, müteahhitlerin ve hissedarların bir binanın nasıl görüneceğini ve işlevselliğini inşaat çalışmaları başlamadan önce gözlemleyebilmelerini sağlıyor.