Türk Telekom’un çıktığı 60 bin port kapasiteli XDSL erişim alt yapı ihalesine 9 firma cevap verdi. Söz konusu ihaleye davet edilen 17 firmanın 9’unun ihale şartnamesine cevap vererek ön yeterlilik için gerekli olan belgelerini 9 Mart 2003 Perşembe günü Türk Telekom’a teslim ettiler.
Geçtiğimiz yıl çıkılan DSL ihalesine 11 firma davet edilmiş, sadece üçü ile pazarlık aşamasına gelinebilmişti. Bu yıl 4734 sayılı Kamu İhale Yasasına göre yenilenen DSL ihalesine ön yeterlilik belgesi veren firmalar şunlar oldu:
UTStarcom (Netpa),
Alcatel,
Siemens,
ZTE(Koçsistem),
Ericsson,
Nec (Meteksan),
Huawei,
Lucent (Gate),
Corecess (Elkotek).
Türk Telekom’a ön yeterlilik belgelerini teslim eden söz konusu firmalardan yeterli görülenler 13 Mart 2003 Perşembe gününden itibaren teknik testlere tabi tutulacak. Teknik testlerde yeterli olduğu görünen firmalardan fiyat teklifi alınacak.
İhale ile kamu projeleri ve Türkiye genelinde XDSL kullanıcılarının başlangıç taleplerinin karşılanacağı öngörülürken, sistemin tahminen Eylül ayında devreye girmesi planlanıyor.



Kaynak : 