Amerikan devletinin interneti gözaltına alma çabalarından biri duvara tosladı. Temyiz mahkemesine götürülen bir dava, belki de milyonlarca Amerikalının boşu boşuna yargılanması durumunu ortadan kaldırıyor. Amerikalılar, işyerindeki bilgisayarlarından şahsi e-posta göndermenin ya da sosyal ağlara bağlanmanın mevcut yasalar çerçevesinde suç oluşturabileceği endişesini taşıyor.
Dava konusu olay, şirketlere yönetici bulan Korn/Ferry International isimli şirkette müdürlük yapan David Nosal’ın 2004 yılında şirketten ayrılmasıyla başlıyor. İddialara göre, Nosal, arkadaşlarını eski şirketine ait bilgileri çalıp, kendisine iletmeye teşvik ediyor. Bunun üzerine arkadaşları, şifrelerini kullanarak eriştikleri veri tabanından gizli bilgileri edinerek, rakip bir firma kuran Nosal’a yönlendiriyor.
ABD’de, 1984 yılında bilgisayar korsanlarına karşı çıkartılan ve halen geçerliliğini koruyan yasa maddesine göre, kurumsal bilgiye yetki sahibi olmadan erişim suç sayılıyor. Ancak gözlemciler, elde edilen verinin nasıl değerlendirildiğinin çok daha kritik önem taşıdığını belirterek yasanın buna göre revize edilmesi gerektiğini ifade ediyor.
E-posta sahtekarlığı, ticari sırların gasp edilmesi iddialarıyla karşı karşıya kalan Nosal, önceki gün temyiz mahkemesinde görülen davada şahsına yöneltilen bazı suçlamalardan kurtulmuş oldu.



Kaynak : 