Apple’ın yeni iPhone modelleriyle birlikte resmi sürümünü yayınladığı iOS 7 işletim sistemini yükleyen kullanıcılara Apple’dan kötü bir haber geldi. iOS 7’nin resmi sürümünü veya Beta sürümünü yükleyen kullanıcılar, eski sürüm olan iOS 6’ya geri dönüş yapamayacaklar. Eski sürümü kurmak isteyen kullanıcıların bir hata mesajı aldıkları ve cihazlarını yeniden çalışır duruma getirebilmek için iOS 7’yi tekrar kurmak zorunda kaldıkları bildiriliyor.
Apple, yaklaşık 15 gün önce tanıtımını yaptığı yeni iPhone 5S ve iPhone 5C’lerin satışına geçtiğimiz hafta başladı ve ilk 3 gündeki rakamlar, firmanın 9 milyon rakamıyla yeni bir satış rekoru kırdığını gösteriyor. Bununla birlikte, iOS 7’deki ekran kilidinin rahatlıkla aşılabilmesi gibi bazı açıklar kullanıcılar için şimdiden kafa karıştırıcı. Üstelik, şimdi iOS 7 kullanıcılarına bir de kötü haber geldi. Bu yeni işletim sistemini yükleyip beğenmeyen kullanıcılar, bir önceki versiyon olan iOS 6’ya geri dönüş yapamıyorlar. Bunun sebebiyse, Apple’ın iOS 6 sürümlerini imzalamayı bıraktığını açıklaması.
Apple’ın bu kararı, teknoloji severler için oldukça şaşırtıcı zira normalde böyle bir geçiş süreci için daha uzun bir zaman aralığı tanınması ve isteyen kullanıcıların iOS 7’yi deneyip beğenmezlerse iOS 6’ya geri dönebiliyor olmaları gerektiği söyleniyor. Apple ise, bu kararla birlikte şimdiden çok tartışılan yeni işletim sistemini bir anda yaygınlaştırmak istiyor gibi gözükmekte. Apple yetkilileri, iOS 7’deki açıkları kapatmak için çalışmalara başlandığı ve kısa süre içinde bazı güncellemeler yayınlanacağını söylemekle yetiniyorlar.



Kaynak : 