Dünya telekomünikasyon devi British Telekom, dünyadaki en büyük çevreci kampanyalardan biri olan Yeşil Enerji anlaşmasını 2010 yılına kadar uzattığını açıkladı. Şirketin karbon emisyon oranlarını azaltma çalışmalarının önemli bir parçası olan bu anlaşmayla ile 300.000’den fazla evde tüketilen elektrikten sağlanan karbon miktarına eşit oranda bir tasarruf sağlanmış olacak.
BT yaptığı çalışmalarla 1996 ve 2006 yılları arasında hali hazırda % 60 oranında bir emisyon azaltımı sağladı, bu oranı 2016 yılında % 80’e çıkarmayı amaçlıyor. Her yıl bu oran tüm dünyadaki 143.000 otomobilin ürettiği karbon emisyon miktarına denk geliyor.
Karbon emisyonunu azaltma konusunda oldukça hassas olan BT; küresel ısınmanın önüne geçecek stratejilerine ağırlık verdi. Yeşil Enerji Anlaşması kapsamında British Gas, BT’ye her yıl 1 terewatt saat’lik geridönüşebilir enerji, 1.2 terawatt saatlik birleşik ısı ve güç sağlayacak.
BT’nin karbon emisyonunu azaltmak konusunda sözkonusu anlaşmanın dışında şu stratejileri izliyor;
- Veri merkezlerindeki enerji tüketimini tam anlamıyla denetleyerek kendi emisyon oranını azaltmak
- Daha düşük karbon emisyonlu ürünler üretmeleri konusunda tedarik zincirini etkilemek
- Müşterilerine düşük karbon çözümleri önermek
- Kişisel karbon kullanımlarını azaltmaları konusunda 104.000 çalışanıyla iletişime geçmek ve onları bu konuda bilgilendirmek,
- Enerji tedariğini tam olarak gözden geçirmek; rüzgar gibi enerji potansiyellerini araştırmak,
BT ayrıca tüm tedarikçilerin BT’nin çevresel amaçları ile uyum içerisinde olduğunu temin ederek, tedarik işlemlerinde enerji tüketimi ve çevresel etkilerin birleştirilmesini sağlayacak.
Konuyu değerlendiren BT Yönetim Kurulu Üyesi Paul Reynolds
Yeşil enerji anlaşmasının yenilenmesi global ısınma karşı gerçekleştirdiğimiz savaşta başarıya ulaşabileceğimizin bir göstergesi. İki yıl önce ilk anlaşmayı imzaladığımızda, BT dünyadaki en büyük yeşil enerji alıcısıydı. İlk günkü gibi devam ettik ve yeşil enerji piyasasının çok büyük güç kazandık. BT, İngiltere ve diğer ülkelerde ciddi bir şekilde karbon emisyonunu azaltma konusunda endüstride öncü olma kararlılığını belirtmekten gurur duyuyor.
dedi. Çevre Uzmanı David Miliband ise şunları ekledi :
Toplumumuzun tüm kesimlerini karbon emisyonunu azaltma ihtiyacına dikkat çekmeliyiz ve bu işi gerçekleştirecek, öncülüğü üstlenecek BT gibi şirketlere ihtiyacımız var. Eğer iklim değişiklikleriyle etkili bir şekilde savaşmak zorundaysak, hükümet, şirketler ve bireyler de dahil olmak üzere herkes bu konuda bir rol üstenmeli. BT’nin bir fark yaratmak için kendi müşterileri ve çalışanlarıyla birlikte hareket etmesinden özellikle çok mutluyuz. Bu durum Hükümetin iklim değişikliğini durdurmak için insanların evde ve işteki tutumlarını değiştirme yönündeki çabalarını destekliyor.



Kaynak : 