Rapora göre, chat odalarını kullanan kişi sayısı Mart 2000 ile Temmuz 2002 arasında % 21 gibi çok düşük bir artış göstermiş.
Pew’den raporun yazarı Mary Madden, chat odalarına ilginin düşme nedenini internet kullanıcıların daha odaklanmış sosyal ilişikilere önem vermeye başlamaları olarak açıklıyor.
Madden “Chat yapanların sayısındaki düşüş insanların kazandıkları tecrübelerin artması ve internete yaklaşımlarında ve internet kullanımlarında daha odaklanmış çalışmalar yapmalarında yatıyor” diyor.
Chat odalarına katılma oranı düşerken, diğer online haberleşme formlarına ilgi artıyor. Araştırmaya katılanların, tipik bir günde, sadece % 4’ü chat odasına girerken, % 11’i instant messanger kullanıyor, % 46’sı ise e-mail gönderiyor.
Madden “Kullanıcılar artık daha kontrollü hareket ediyorlar. Instant messanger ya da Friendster gibi sitelerin popülaritesi kullanıcıların daha kontrollü davrandıklarının göstergesi” diyor.
Madden genç internet kullanıcıların sayısının artmasının da chat odalarının kan kaybetmesine neden olduğunu, genç kullanıcıların chat odalarında taşkınlık yapmaları ve istenmeyen şekilde davranmalarının, chat odalarından kaçışı arttırdığını söylüyor.
Chat odalarının ayrıca kötü niyetli kişiler için bir nevi av alanı haline geldiği şeklinde medyada yer alan negatif görüşler de etkin bir kaçış nedeni. Ayrıca çocukların güvenliği konusu yine chat odaları ile ilgili olarak gündeme gelen önemli bir husus. Bu problemler nedeniyle Microsoft bir kaç ülkedeki chat odalarını kapattı. Gerikalanlara ise abone ücreti koydu. (Bkz :



Kaynak : 