AT&T’nin T-Mobile’ı satın alma sürecinde yaşanan ilginç gelişmelere bir yenisi eklendi. Amerikan Federal İletişim Komisyonu FCC, AT&T’den satın almanın ardından binlerce kişiyi istihdam edeceği yönündeki beyanlara ilişkin açıklama istedi.
Hatırlanacağı üzere AT&T, geçtiğimiz Mart ayında satın alma konusunda T-Mobile ile anlaştığını ve buna karşılık olarak 39 milyar dolar ödeyeceğini açıklamıştı. Ancak aradan kısa bir sürenin geçmesinin ardından Amerikan hükümeti “rekabeti baltalayacağı” gerekçesiyle anlaşmanın geçersiz sayılması için regülasyon otoritesine başvuruda bulunmuştu. Bu arada, AT&T’nin satın almaktan cayması durumunda T-Mobile’ın sahibi Deutsche Telekom’a 6 milyar dolar ödeyebileceği gündeme gelmişti.
Kamuoyuna sızdığı kadarıyla FCC, dün AT&T’den satın almanın ardından nasıl bir insan kaynakları politikası izleyeceği konusunda resmi açıklama talep etti. AT&T, daha önce Hindistan başta olmak üzere yurt dışına gönderilen(outsource) ve sayıları 5 bini bulan çağrı merkezi çalışanının ABD’de istihdam edilebileceğini açıklamıştı. FCC, şirketin bu söylemi olası bir regülasyon engelini aşmak için kullanıp kullanmadığını ortaya çıkartmak istiyor.
‘Arama Devi’ de geçtiğimiz ay, Amerikan devleti ile AT&T arasında devam eden sürece mahkemeye dilekçe vererek müdahil olmuştu. Kendisine ait, gizli kalması gereken verilerin dava sırasında gün yüzüne çıkartılmasından endişe eden Google yönetimi bahsi geçen verilerin güvence altına alınmasını talep etmiş(2).
AT&T’nin T-Mobile’ı satın alabilmesi için yasalar gereği FCC’nin bunu onaylaması gerekiyor.
(1) AT&T’nin T-Mobile Alımında Enteresan Gelişmeler Yaşanıyor
(2) AT&T’nin T-Mobile Alımı Davasında Google Kendi Verilerini Korumanın Derdinde



Kaynak : 