Google firması pazara yeni bir özellik sunuyor: Aynı web tarayıcıdan birden fazla Google hesabına giriş yapma imkanı. Google hesapları sayfasına girdiğinizde yeni bir özellik olarak “multiple sign-in” ile karşılaşmış olabilirsiniz. Eğer henüz bu özellik karşınıza çıkmıyorsa da yakın zamanda çıkacaktır.

Yukarıda gördüğünüz ekranda multiple sign-in (çoklu hesap girişi) özelliğinin karşısındaki Change butonunu tıkladığınızda Google bunun ileri bir özellik olduğu ve sadece Gmail, Google Calendar, Google Sites, Google Reader, Google Voice, App Engine ve Google Code uygulamalarında çalışacağı bilgisini veriyor. Bu özellik aktif hale getirildiğinde web tarayıcı sayfasının en üstünde email adresinizin yanında bir açılır menü çıkıyor ve buradan kolaylıkla yeni bir hesaba geçiş yapabiliyorsunuz. Google yardım merkezi bu özelliği şöyle özetliyor:
Çoklu hesap girişi özelliğini kullandığınızda, ilk giriş yaptığınız hesap varsayılan hesap olarak kaydedilir. Eğer hesabınıza giriş yaptıktan sonra çoklu hesap özelliğini desteklemeyen diğer Google ürünleri ziyaret ederseniz, sayfa görüntülenirken varsayılan hesabınızdan giriş yapmışsınız gibi devam edilir. Yine bu özelliği aktive ettiyseniz herhangi bir Google hesabınıza giriş yaptıktan sonra herhangi bir Google ürün sayfasında sign-out butonunu tıkladığınıza tüm Google hesaplarınızdan çıkış yapmış olursunuz.
Google’ın yeni piyasaya sunduğu bu çoklu hesap özelliğini aktive ettiğinizde karşılaşacağınız en büyük değişiklik ise Gmail ve bu özelliği destekleyen diğer Google ürünlerinde email adresinizin yanında çıkan açılır menü. Bu menüyü kullanarak hesabınızdan çıkış yapma gereği olmaksızın diğer Google hesaplarınıza geçiş yapabiliyorsunuz.

Bir diğer değişiklik ise Google’ın URL’lerinde her bir hesap için farklı numaraların yer alması. Örneğin http://mail.google.com/mail/u/0/, http://mail.google.com/mail/u/1/, vs.. gibi.

Google’ın yardım merkezi, Google servislerinin daha önceleri aynı tarayıcıyı kullanarak aynı anda farklı hesaplar açmanıza izin vermeyişini sign-in (giriş yapma) çerezleri kullanılması ile açıklıyor. Bu çerezler aynı anda tek bir Google hesabınızı açabilmenize olanak tanıyordu. Elbette ki Chrome’un incognito (gizli kimlik) modunu, IE8’in “yeni oturum” özelliğini veya birden fazla profili kullanarak değişik Google uygulamalarını aynı tarayıcıdan aynı anda açmanız önceden de mümkündü. Ancak Google’ın getirdiği bu yeni çoklu giriş yapma özelliği bu işlemi çok daha kolay hale getirmekte. Artık iki ya da daha fazla Gmail hesabınızdaki mesajları yalnızca Gmail’i yeni sekmede açarak da okuyabilirsiniz.
Çoklu hesap girişi özelliği ile ilgili yaşanan ve Google’ın farkında olduğu bazı sorunlar da mevcut. İlk olarak, bu özellik mobil cihazlarda geçerli değil. Ayrıca Google’ın takvim hizmeti Google Calendar, bu özellik kullanıldığında Gmail ile uyumlu çalışmıyor. Bunun yanı sıra özellik aktive edildiğinde Gmail ve Google Calendar çevrimdışı kullanılamıyor ve “Reader’da not alma” yer ayracı da sadece varsayılan hesap için çalışmakta.



Kaynak : 