web analytics
Salı, Haziran 23, 2026
No Result
View All Result
  • Giriş
Türk İnternet
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
Türk İnternet
No Result
View All Result
Ana Sayfa TELEKOM Operatörler

Grevin 1 Ayı Biterken, Durum Nasıl ? – 2

15 gün önce yaptığım değerlendirmeye pek çok mail geldi. Bunları aktarmak istiyorum. Ama öncelikle şunu ifade edeyim; Türk Telekom yönetimi ve Türkiye Haber İş Sendikası, grevle ilgili olarak hemen hemen aynı konularda suçlama yapıyorlar.

Serdar Güçlü-Serdar Güçlü
14 Kasım 2007
-Operatörler
0
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedin'de Paylaş

Bu değerlendirmenin ilk bölümünü burayı tıklayarak okuyabilirsiniz.

15 gün önce yaptığım değerlendirmeye mail yoluyla çeşitli yorumlar geldi. Elimden geldiğince, herkese cevap vermeye çalıştım. Öncelikle bir izlenimimi aktarayım; bu maillere ve grevle ilgili bloga bakınca, kapsamdışı personel ile kapsamiçi personel arasındaki çatışmanın arttığını görüyorum . İki taraf aynı konularda (sabotaj, grevden vazgeçip çalışmaya başlama gibi) birbirini suçluyor. Doğrusu neyin doğru olduğunu anlamak da zorlaşıyor.

Gelen maillerde çok çeşitli yorumlar var. Ama takdir ettiğim husus, bana yazanlar arasında anlamsız mail görmedim. Hepsi bir şeyleri izah etmeye çalışan, yazıdaki yorumlarıma başka açıdan görüşler getiren maillerdi. Tabi okumuşsunuzdur, Sendika da bir açıklama yolladı. Onlar da aynı şekilde, benim gördüğüm açıdan farklı olan açıları anlattılar. Bazı noktalarda aynı düşünmediğimizi söylemeliyim ama kendilerine açıklamaları için yine de teşekkür ediyorum. Farklı bakışları gösterdiler, düşünmemizi sağladılar.

Dediğim gibi Sendika ile Türk Telekom, birbirini hemen hemen aynı konularda suçluyor. Bunları da aktarmak istiyorum. Bakın aşağıda Anadolu’nun bir şehrinden, kapsamdışı bir Türk Telekom çalışanından gelen mail var. Neler diyor;


    Ülkemizde yasalarla belirlenmiş biçimde grev yapmak Anayasal bir haktır. Fakat görüyoruz ki Türk Telekom grevinde grev Anayasal bir hak olmaktan çıkmış, ülkemizin haberleşme alt yapısını çökertmeye yönelmiştir. Elbette sorumluları yakalanmadıkça kimseyi suçlamak mümkün değildir. Ancak, yapılan sabotajların Toplu İş Sözleşmesi görüşmelerinin anlaşmazlıkla sonuçlanmasının ardından dakikalar sonra başlaması ve çığ gibi büyüyerek ülkenin haberleşme alt yapısını hedef alması ne derece tesadüftür onu Türk Milletinin sağduyusuna bırakmak gerekir.

    Yapılan bazı sabotajları Türk Telekom mensupları ile olay yerinde bizzat görme şansını yakaladım. Bunlardan bazıları fiber optik kabloların kesilmesi, bazıları ise saha dolapların yakılması ve tahrip edilmesi olaylarıdır. Buna rağmen Haber İş Sendikası Genel Başkanının kendi sitelerinde yayınlanan Diyarbakır konuşmasında sabotaj olarak gösterilen olayların daha önceden çekilmiş eğitim görüntüleri olduğunu ileri sürmesini hayretle ve üzüntüyle karşılıyorum. Ayrıca, yapılan açıklamalara bakıldığında bu sabotaj ve tahribatların öyle bilinçsiz, hırsızlık amacıyla yapılan hasarlar olmadığının açıklanması ise olayın arkasında kimlerin olacağının açık ip uçları olarak değerlendirilmelidir.

    Kaldı ki; 2882 sayılı Grev ve Lokavt Kanununun 3.maddesinde;

      Greve katılmayan veya katılmaktan vazgeçenlerin işyerinde çalışmaları, hiçbir şekilde engellenemez. Greve katılan veya lokavta maruz kalan işçilerin, işyerine giriş çıkışı engellemeleri veya işyeri önünde topluluk teşkil etmeleri yasaktır.

      Çalışan işçilerin ürettiği ürünlerin satılmasına ve işyeri için lüzumlu maddelerin, araç ve gereçlerin işyerine sokulmasına engel olunamaz.”

    Hükümleri yer almasına rağmen bir çok işyerinde çalışanların ve müşterilerin Türk Telekom!a girişlerinin engellendiğini duymaktayız. Yine İstanbul’da Türk Telekom çalışanları ile yaptığım görüşmelerde gerek çalışanların ve gerekse de vatandaşların Türk Telekom binalarına girişte greve katılanlar tarafından girişlerine izin verilmediğini anlattıklarını görüyorum.

    Sitenizde bir süre önce yayınlanan “Grevden insan manzaraları” başlıklı makalede greve katılanların “Ne kadar az maaş aldıklarından, aynı işi yapmalarına rağmen kapsam dışı olan personelden daha az maaş aldıklarından” bahsettikleri anlattıkları görülmektedir.

    Gerçek acaba onların anlattıkları gibi mi? Size örnek teşkil etmesi için çok fazla ayrıntıya girmeden bu gün ülkemizde çalışan ve 657 sayılı Kanuna göre memur olanların maaşlarına bir göz atalım;

    • 10 yıllık 8.derece Lise mezunu memur (Eşi çalışmıyor) 836.-YTL
    • 10 yıllık 4.derece mühendis (Eşi çalışıyor) 1.380.- YTL
    • 19 yıllık Üniversite mezunu Şube Müdürü (Eşi çalışmıyor) 1.362.- YTL
    • 31 yıllık 1.derece öğretmen 1.185.- YTL
    • 21 yıllık 1.derece öğretmen 1.050.- YTL (Eşi Prof)
    • 22 yıllık 1.derece Profesör) 2.250.- YTL (Eşi öğretmen)

    Bu altı örnek dahi bize ülkemizde özellikle kamu çalışanlarının aldıkları ücret düzeylerini göstermesi açısından önemlidir. Diğer kamu görevlileri de bundan farklı değildir. Özel sektör çalışanlarına baktığımızda ise üst yönetici veya kalifiye olanların dışındaki büyük kesiminin ya asgari ücretle veya asgari ücretin biraz üstünde ücret aldıkları bilinen bir husustur.

    Türk Telekom’da çalışan ve bu gün greve katılanların ise aynı yazıdan görüleceği üzere yılda aldıkları 112 günlük ikramiye hariç 1.100.- YTL olduğu ve Türk Telekom’un % 10’luk bir artış önerdiği dikkate alındığında çalışanların ücret için grev yaptıklarını söylemek mümkün değildir.

    Şahsen bir çok sendikalı işçinin greve isteksiz katıldığı yönünde duyumlarım var. Greve katılanların büyük çoğunluğu, greve katılma gerekçesini “İşveren sendikayı yok etmeye çalışıyor” şeklinde açıklıyor. Bazıları ise sendikanın kendilerini üyelikten atma, Toplu İş Sözleşmesinden yararlanma hakkından mahrum etme gibi yetkisinden bahisle greve katıldıklarını söylüyor. Bir kesimin ise greve katılmadıkları takdirde bir şekilde zarar görecekleri endişesini taşıdıklarını duyuyoruz.

    Sonuç olarak; grevin başlamasına birkaç saat kala başlayan ve her geçen gün artarak devam eden sabotajlara, müşterilerin işyerine sokulmamasına, grev dışı çalışan personelin çalışması yasaklarla belirlenmiş iken bunların sürekli taciz edilmesine, binlerce müşterinin yapılan sabotajlar dolayısıyla haberleşmesinin kesilmesine ve ülkenin haberleşme omurgasının büyük bir tehlike içinde olmasına rağmen Sendikanın Türk Telekom yöneticileri hakkında suç duyurusunda bulunacağını açıklamasına ne denilebilir bilmiyorum.


Kapsamdışı bir Türk Telekom personeli bunları söylerken, kapsamiçi yani greve katılanlar neler söylüyor? burayı tıklayarak okuyabilirsiniz.

Türk Telekom’un 7.Dönem Toplu İş Görüşmeleri konusundaki gelişmeleri ve detayları, burayı tıklayarak okuyabilirsiniz.

Düşüncelerinizi yazmak isterseniz aşağıdaki yorum bölümünü ya da Özelleşen Türk Telekom’da Personelin Durumu blogunu deneyebilirsiniz.

Etiketler: Yazar

Türk İnternet'ten buna benzer yazılar için bildirim almak ister misiniz?

ABONELİKTEN ÇIK
Serdar Güçlü

Serdar Güçlü

Lütfen yorum yapmak için giriş yapın.

GÜNLÜK BÜLTEN ABONELİĞİ

Aboneliğinizi onaylamak için gelen veya istenmeyen posta kutunuzu kontrol edin.

HAFTANIN ÖNE ÇIKANLARI

  • St. Petersburg Forumu, Rusya’nın Yeni Teknoloji Stratejisinin Sinyallerini Veriyor: Nadir Toprak Elementleri, Yapay Zeka, Yarı İletkenler ve Teknolojik Egemenlik
  • Türkiye Yapay Zeka Stratejisinde Yeni Dönem: Dijital Egemenlik Merkeze Yerleşti, Peki Bu Yeterli mi?
  • Teknoloji Girişimlerini İlgilendiren Yeni Düzenlemeler Yürürlükte
  • Washington Yapay Zekada Yavaşlatma Yerine Hızlanmayı Seçti: Yeni ABD Yapay Zeka Doktrini ve Riskleri
  • Dijital Dönüşüm ve Gazeteciliğin Küresel Krizi

HAFTANIN KELİMESİ

3GPP

3. Nesil Ortaklık Projesi (3GPP), dünya çapında çeşitli mobil (hücresel) ve telekomünikasyon standartlarını geliştiren ve sürdüren bir grup standart kuruluşudur.

3G ile birlikte kurulmuş ve telekom endüstrisinin Birleşmiş Milletleri diye tanımlanabilir. Sonraki nesiller için de standartları belirlemiştir.

Detayı için Wiki-Turk'e bakınız

İNTERNET HIZI

Türkiye'nin İnternet Hızlarını Dünya ile KarşılaştırmakKaynak : https://www.speedtest.net/global-index#mobile
Facebook Twitter LinkedIn

Bildirimler

Turk-internet.com masaüstü bildirimlerini almak için lütfen buraya tıklayın

Son Yorumlar

  • ICANN, Yeterince Temsil Edilmeyen Toplulukları Yeni gTLD Başvuru Destek Programı İle Güçlendiriyor için Tolga Kaprol
  • BTK, Yabancı e-SIM Firmalarını Engelledi için Bulent SEN
  • Sahibinden.com Domain’inin Güncellenmesi Unutulmuş için Tolga Kaprol
  • İngiliz Düzenleyici Ofcom, Bulut Servislerini ve Akıllı Cihaz Pazarını Soruşturuyor için Tolga Kaprol
  • Seçim Yaklaşırken, Kişisel Veriler Kötüye Nasıl Kullanılır? için [email protected]

Türk İnternet'ten ilginize çekecek yazılar için bildirim almak ister misiniz?

Abone Ol

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdan hesabınıza giriş yapınız

Şifremi unuttum?

Şifrenizi geri alın

Lütfen şifrenizi resetlemek için kullanıcı adı veya email adresinizi girin.

Giriş yap
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.