Popüler mobil telefon parçaları tedarikçisi iSuppli’nin tahminleri, iPhone 4’ün yaklaşık maliyetini ortaya koyuyor: 188 dolar. Bu rakam, işçilik, nakliye gibi harcamaları içermiyor.
Apple’ın, operatörlerle “exclusive” anlaşmalar yaptığı düşünülecek olursa, cihaz başına yüzlerce dolar kazandığını söylemek yalan olmaz. Son model olan iPhone 4, 3 gün içerisinde 1.7 milyon adet satarak bir önceki rekoru egale etti. Talep inanılmaz. Bu durum, rakip pek çok akıllı telefon üreticisini kıskandırıyor olsa gerek.
Donanım kaynaklarının ifadelerine göre, iPhone’un en pahalı parçası ekranı. Bu ise, yaklaşık, 28.50 dolar gibi bir bedel tutuyor. iPhone’un, ikinci en pahalı parçasıysa 16 GB’lık hafızaya sahip kartı(27 dolar). Bunu, cihazın 13,80 dolarlık geçici hafızası izliyor.
Apple’ın, arz ettiği en maliyetli iPhone modeli 2007 yılında çıkardığı ilk modeliydi. Cihazın, maliyetinin 217 dolar olduğu ifade edilmişti.



Kaynak : 