Apple firması Mac bilgisayarları etkileyen bir trojana karşı iki gün önce güvenlik güncellemesi yayınladı. Ancak söz konusu trojanın sadece saatler içerisinde yeni varyasyonlar oluşturarak aktif kalmayı sürdürdüğü bildiriliyor. Mac bilgisayar kullanıcılarına yönelik sanal tehditler de son dönemde ciddi bir yükselişte.
Apple’ın ürettiği Mac bilgisayarlar OS X işletim sistemine sahipler ve genellikle virüsler konusunda Microsoft’a nazaran daha fazla güvenlik sağlamasıyla tanınıyor. Ancak mdinstall.pkg adlı bir dosyayla yayılan bir trojan, Apple’ın bu konudaki ününe hatırı sayılır bir darbe vuruyor. Söz konusu dosya Mac Guard adlı bir güvenlik yazılımı taklidi yapıyor ve kullanıcıların Mac bilgisayarlarını virüslerden temizlemeyi vaat ediyor. Oysa durum tam tersi ve kullanıcı bu uygulamayı çalıştırdığında bilgisayarına uzaktan erişime de imkan veren kötücül bir yazılım yüklenmiş oluyor.
Son zamanlarda Mac kullanıcılarına yönelik sanal tehditlerin artışta olduğunu da belirtmekte fayda var. Google ve Facebook üzerinden Mac kullanıcılarını hedefleyen pek çok kötücül yazılım piyasaya çıkmış durumda. Apple firması da durumun farkında ve güvenlik güncellemelerini elden geçiriyor. Firma iki gün önce OS X işletim sistemi için bir güvenlik güncellemesi yayınlamıştı. Bu güncellemede MacDefender ve benzeri güvenlik yazılımları hedefleniyor ve kullanıcılar son virüslere karşı korunmaya çalışıyor.
Ancak bahsettiğimiz MacGuard adlı kötücül yazılım, güvenlik güncellemesinin üzerinden 8 saat bile geçmeden kendi varyantlarını oluşturarak yayınlanan yamayı bypass etmeyi başarmış. Uzmanlar söz konusu kötücül yazılımın bu kadar kısa bir sürede güvenlik güncellemesinden kurtulmayı nasıl başardığını saptamaya çalışıyorlar. Ancak görünen o ki Microsoft ile kötücül yazılımlar arasında yıllardır süren kedi fare oyunu Mac bilgisayarlara da sıçramaya başladı.



Kaynak : 