Microsoft’un ofis üretkenlik yazılımına ait resmi Office 365 uygulaması artık iPhone cihazlar ve iPad’lerde de kullanılabiliyor. Gerçi şimdilik sadece ABD’deki kullanıcılar iTunes mağazasında yer alan bu uygulamadan yararlanabiliyorlar ancak kısa sürede bu uygulamanın diğer ülkelerde de kullanıma açılacağı söyleniyor. 58MB boyutundaki uygulamayı indirmek ve kurmak ücretsiz. Ancak uygulamanın çalışabilmesi için halihazırdaki bir Microsoft Office 365 aboneliğine bağlanması gerekmekte.
Microsoft’un ofis uygulaması sonunda Apple’ın smartphone cihazı iPhone ve tablet cihazı iPad’lere de geldi. iTunes üzerinde ücretsiz olarak sunulan uygulama sayesinde çevrimdışıyken de Word, Excel ve PowerPoint dosyaları oluşturmak ve bu dosyaları SkyDrive veya Sharepoint üzerinde saklamak mümkün hale geliyor. Ancak şimdilik sadece ABD’de kullanılabilen uygulamanın çalışması için iOS 6.1 ve üzeri sürümler gerekmekte. Dolayısıyla iPhone 4’ten daha eski olan iPhone modelleri bu uygulamayı desteklemiyor.
Telefon boyutlarına göre optimize edilen ofis yazılımlarının iOS cihazlarda oldukça başarılı bir biçimde çalıştığı rapor ediliyor. Gerçi senkronizasyon yapabilmek ve kaydettiğiniz bir dosyaya daha sonra kaldığınız yerden veri girmeye devam edebilmek için Microsoft Office’in PC kurulumun da yapılmış olması gerekiyor (lisans eşleştirmesi yapılmakta). Yani Microsoft Office 365’i sadece iPhone veya iPad cihazımda kullanacağım demek şuan için mümkün gözükmemekte. Ancak yine de Office 365 uygulamasının iTunes’ta yayınlanması hem kurumsal yazılımlar konusunda eksiklik çeken Apple hayranlarını hem de Microsoft’u tatmin edecek gibi duruyor.



Kaynak : 