Microsoft, karbon emisyonlarını düşürmek ve daha çevreci bir şirket olabilmek adına önemli bir adım atarak Texas’taki tesislerinin elektrik ihtiyacını rüzgar enerjisi ile karşılayacaklarını açıkladı. Yazılım devinin RES Americas firması ile yaptığı 20 yıllık anlaşma gereğince, 2014 yılındanda itibaren Microsoft’un Texas tesislerindeki tüm elektrik ihtiyacı, Keechi Wind Project adlı rüzgar enerjisi tesisinden karşılanacak. Söz konusu tesisin 55 türbünlü olacağı ve 110 MW kurulu gücü bulunacağı rapor ediliyor.
Veri merkezlerinde çevreci yöntemler izlemek ve yenilenebilir enerji kaynakları kullanmak son dönemde moda hale geldi. Google ve Apple’ın tesislerinde güneş enerjisi kullanmak üzere yaptıkları yatırımların ardından Microsoft da bu konuda önemli bir adım attı ve rüzgar enerjisini tercih etti. Yapılan açıklamaya göre, Microsoft ile RES Americas adlı enerji şirketi arasında uzun vadeli (20 yıllık) bir anlaşma sağlanmış. Bu anlaşma çerçevesinde Microsoft, Texas’ta kurulacak olan Keechi Wind Project adlı rüzgar enerjisi tesisinin kurulum maliyetinin bir kısmını üstlenmiş olacak. Sonrasında ise yazılım devi, elektrik ihtiyacını bu rüzgar enerjisi tesisinden karşılamaya başlayacak.
Microsoft ayrıca bu projenin karbon emisyonlarını düşürme yolundaki adımlardan birisi olarak değerlendirilmesi gerektiğini ve yakında benzer projeleri yaygınlaştıracaklarını duyuruyor. Firma ayrıca Amerika Çevre Koruma Ajansı tarafından bu yıl ABD’de en büyük 2. yeşil enerji tüketicisi unvanına layık görüldüklerini de vurgulayarak, 2004 yılında Silikon Vadisi ofislerinin güneş enerjisiyle beslenmeye başladığını hatırlatıyor. Microsoft, yine ABD Wyoming’te yer alan biyogaz beslemeleri veri merkezi projelerinde de önemli bir mesafe kat ettiklerini duyurmakta.



Kaynak : 