Microsoft’un Vista işletim sistemine verdiği Service Pack 1 desteği dün sona erdi. Kullanıcıların ya Vista Service Pack 2’ye ya da Microsoft’un yeni işletim sistemi Windows 7’ye geçiş yapmaları gerekiyor. Firmanın XP’ye verdiği destek için de son 1.000 gün içindeyiz. Yani yaklaşık 3 yıl içinde XP desteği de tamamıyla ortadan kalkmış olacak.
Microsoft firması eski işletim sistemlerini geride bırakmak ve tüm kullanıcılarını Windows 7’ye geçirmekte kararlı gözüküyor. Bu durumun ilk örneklerinden birisi Internet Explorer 9 sürümünde XP işletim sisteminin desteklenmemesiydi. Firma XP’nin her ne kadar hala kullanışlı ve güzel bir işletim sistemi olduğunu düşünüyor olsa da, mazide kaldığı ve yeni sürümlere yenildiği görüşünde.
Dünya çapında hala en fazla kullanılan işletim sistemi Windows XP. Ancak firma yeni yazılımlarında XP desteğini çekerek, veya Vista’nın Service Pack 1 desteğinin sona erdiğini açıklayarak kullanıcıları Windows 7’ye yönlendirmek için çaba harcamakta. Konuyla ilgili Microsoft Windows Sözcülerinden Brandon LeBlanc şunları söylüyor:
“Windows Vista Service Pack 1 ürününü kullanan dostlarımıza Windows 7’ye geçmelerini tavsiye ediyoruz. Windows 7 bugüne dek 400 milyonun üzerinde lisans satarak tarihin en kısa sürede en fazla kullanılan işletim sistemi durumuna gelmiştir. Windows Vista kullanıcıları isterlerse Windows Update özelliği sayesinde PC’lerini en son servis pack sürümü olan Service Pack 2’ye de yükseltebilirler.”
Bilgisayar pazarını takip eden Net Applications firmasının istatistiklerine göre şu anda tüm dünya çapında en fazla kullanılan işletim sistemi %52’lik payı ile Windows XP. İkinci konumdaki Windows 7’nin %26 pazar payı mevcutken Vista’nın pazar payı ise %10 civarında. Yani aslında Vista kullanıcılarının Windows 7’ye daha kolay geçtiklerini, XP kullanıcılarının ise daha inatçı olduğunu söylemek yanlış olmaz. XP desteği ve Vista desteğinin kesilmesi ise özellikle kurumsal kullanıcılar için büyük sıkıntı doğurabilir.



Kaynak : 