Motorola firması Xoom adlı tablet cihazını Şubat ayında piyasaya çıkarttığında, cihazda 3G özelliği olmasının yanı sıra kısa süre içinde 4G güncellemesinin de geleceği açıklanmıştı. Beklenen bu hamle ancak geçtiğimiz hafta yapılabildi. Motorola’dan geçtiğimiz hafta içinde yayınlanan bir açıklamayla birlikte Xoom cihazlarına 4G özelliğinin getirildiği bildirildi.
Tablet piyasasında hareketlilik devam ediyor. Apple’ın iPad adlı cihazı piyasaya çıktığından beri, Samsung gibi cep telefonu üreticilerinden Amazon gibi e-ticaret devlerine dek pek çok firma tablet işine el attı. Bu firmalardan birisi de Motorola’ydı. Motorola, Şubat ayında Xoom adlı ürününü piyasaya sundu ve nispeten de olsa başarılı bir grafik çizdi. Xoom, ABD’de Verizon firması başta gelmek üzere pek çok ülkede taşıyıcı firmalarla yapılan iş ortaklıkları ile raflarda yerini aldı.
Ancak Xoom ile ilgili en büyük sıkıntılardan birisi, 3G özellikli olarak gelen tabletin 4G güncellemesinin de yapılacağı duyurusu ile oluştu. Bu duyuruyla birlikte özellikle 4G networklerinin kurulmaya başlandığı ülkelerde Xoom müşterilerinde bir beklenti yaratıldı. Bu beklentinin gerçeğe dönüşmesi yani vaatlerin yerine getirilmesi ise 7 aydan uzun sürdü. Motorola’dan ve ABD’deki taşıyıcı ortağı Verizon’dan geçtiğimiz hafta içinde yapılan bir açıklamayla Xoom cihazlarına 4G özelliğinin getirildiği bildirildi.
Ancak bu güncelleme, kullanıcıları pek de tatmin edeceğe benzemiyor. Bunun sebebi ise Xoom sahibi olan kullanıcıların, 4G güncellemesi için cihazlarını Motorola’ya geri göndermelerinin gerekmesi. Yani yapılan bir yazılım güncellemesi değil, donanım değişikliği olacak. Üstelik Motorola’ya geri gönderilen cihazların ne kadar sürede gerekli donanım değişikliğine tabi tutularak müşterilere geri ulaştırılacağı da belirsiz.
Pek çok firma, 3G özellikli cihazlarla 4G özellikli cihazları ayrı modeller olarak konumlandırmakta ve piyasaya sürümleri de bu doğrultuda gerçekleştirmekte. Motorola’nın neden böyle bir yol izlediği ise belirsiz. Uzmanlar 4G özelliğinin müşterilere data hızında çok ciddi faydalar sağlayabileceğini belirtmekle birlikte, kullanıcıların cihazlarından ayrı kalmayı pek göze alamayacaklarını bildirmekteler.
4G’nin yüklü olarak geleceği yeni cihaz satışlarının ise ABD’de Verizon aracılığı ile 13 Ekim’de başlayacağı söyleniyor. Satış fiyatının ise 499 Dolar olduğu bildirilmekte. Bu fiyat, piyasadaki pek çok tablet ürününe kıyasla pahalı olarak nitelenmekte. Ülkemizde de Cem Yılmaz’ın oynadığı reklam filmiyle hatırlayacağınız üzere, Motorola Xoom ürünü TTNET aracılığı ile piyasaya sunulmakta. Ancak ülkemizde 4G networkü bulunmadığı için güncelleme konusunda mevcut bir adım bulunmuyor.



Kaynak : 