Norveç Microsoft benzeri şirketlere bağımlılıktan kurtulmak için e-Devlet uygulamalarını açık kaynak sistemlere yöneltmeye karar verdiğini açıkladı.
Norveç hükümeti, kamuya yönelik bilgilerin ve işletim sisteminin bunu nasıl kolaylaştırabileceğine yönelik ve uzmanların katılacağı bir panel düzenlemeyi düşünüyor.
Norveç açık kaynak sisteme yönelen ilk ülke değil. Daha önce Brezilya, Çin, Fransa, Almanya, Japonya ve Güney Kore de “açık kaynak” kararı vermişti.



Kaynak : 