Yeni yayınlanan bir AB raporu, sadece 2 Avrupa ülkesinin yani Hollanda ve Fransa’nın spam’i azaltmak yolunda 2002 kanununu uyguladıklarını gösteriyor. AB sözcüsü, Hollanda hükümetinin AB kurallarını uygulamaya başladıktan sonra spam miktarını % 85 düşürdüğünü açıkladı. Hollanda telekom düzenleyicisi OPTA, geçen yılın sonunda 3 spam yapan firmaya toplam 60,000 Euro ceza kesmişti.
AB yetkilileri gelecek yıl yenilenecek düzenlemelerle spam yapanların yakalanmasının kolaylaşacağını söylediler.
AB raporuna göre, spam 2005 yılında tüm dünyada 39 milyar Euro’ya mal olmuş durumda. Bugün dünyada halen en çok spam yapan ülkelerin başında ABD geliyor. 25 Avrupa Birliği ülkesine gelen toplam spamlerin % 21,6’sının ABD menşeili olduğu bildiriliyor. Arlasından % 13,4 ile Çin ve % 6,3 ile Fransa geliyor.



Kaynak : 