Yüksek performanslı bilgi işlem ve görselleştirme çözümlerinde global bir firma olan SGI, yaz sezonunun en renkli ve ilgi çekici filmlerinden Shrek’in yapımında SGI sistemlerinin kullanıldığını açıkladı. Çirkin ama iyi yürekli bir kahramanı, güzel bir prensesi, hain ve kötü bir adamı beyazperdede buluşturan filmde klasik bir peri masalı anlatılıyor. Kahramanlarının sahip olduğu özellikler açısından farklı bir film olan Shrek, gerçekçi animasyonuyla da büyük ilgi topluyor.
Filmin animasyon işlemleri PDI/DreamWorks stüdyolarında gerçekleştirildi. Bu çalışmalar sırasında Shrek’in yüz ifadeleri üzerinde çok duruldu. Onun gerçek duygularını gizleme çabalarını bu çizgilere yansıtabilmek için çok çaba harcandı. Ayrıca, Shrek’in yaşadığı bataklık ortamı ve çamurdan yaptığı evin gerçek organik çevreye uygun olarak oluşturulmasına da büyük özen gösterildi. Bataklıkta bulduğu malzemelerle yaptığı bu evin nemli ve çamurlu bir görünüme sahip olması sağlandı. Tüm bu animasyonlar SGI masaüstü sistemleriyle yaratıldı. PDI/DreamWorks animatörleri, Prenses Fiona ve Lord Farquaad gibi filmin en hatırda kalan “insan” karakterlerini Silicon Graphics(r) O2 masaüstü iş istasyonlarını kullanarak hayata geçirdiler.
Shrek, hem hareket kabiliyeti, hem de insan teninin yarı şeffaf niteliğe sahip olması açısından karakter animasyonunda yeni bir seviyeye ulaşıldığını gösteriyor. PDI/DreamWorks, tüm bunları sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebilmek için kullanıcı arayüz sistemini ve yazılımını SGI sistemleriyle uyumlu çalışabilecek şekilde düzenledi. Böylelikle animatörler, çekimleri gerçekleştirebilmek için gereken son derece karmaşık yapılandırılmış veritabanlarıyla interaktif bir şekilde çalışmalarını gerçekleştirdiler. SGI sistemleri sayesinde, interaktif bir ışıklandırma sağlandığı ve sanatçıların filmin karakterleri üzerinde daha ince bir çalışma gerçekleştirerek renkli dokularda daha fazla düzenleme yapabildikleri belirtiliyor.
PDI/DreamWorks filme bir peri masalının tüm havasını verebilmek için SGI görsel efektlerinden yararlandı. Ejderhanın alevli nefesi ve diğer organik öğeler SGI çözümleriyle gerçeklik kazandı. Bu öğelerin bir araya getirilmesiyle de görüntüler oluşturuldu. Geniş görüntü parçalarına sahip sistemlerin simulasyonu da SGI sistemleri üzerinde gerçekleştirildi. Üç boyutlu grafikler, video ve ses kayıtları da SGI sistemleri sayesinde toplam çözüm olarak bütünleştirildi. Shrek’in yapımında klasik SGI(tm) IRIX(r) donanımı ile Linux(r) teknolojisinin etkin şekilde kullanıldığı açıklanıyor. Linux uyumlu SGI platformları, PDI/DreamWorks’ün Linux teknolojisine rahat bir geçiş yapmasını sağlamış bulunuyor. Filmin yapımında 168 adet SGI 1200 2U çift işlemcili Linux işletim sistemine sahip makine kullanıldığı ifade ediliyor.