web analytics
Salı, Haziran 23, 2026
No Result
View All Result
  • Giriş
Türk İnternet
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu
No Result
View All Result
Türk İnternet
No Result
View All Result
Ana Sayfa TELEKOM Operatörler

Telekom’da Kontör Ücretlendirme Davası Temyiz’den Döndü

Türk Telekom'un kontör şeklinde ücretlendirmesi yerine saniye ücretlendirmesine geçmesi konusunda açılan bir davada yerel mahkeme red kararı verirken, Yargıtay kararı bozdu.

Metin Yılmaz-Metin Yılmaz
18 Temmuz 2007
-Operatörler
0
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedin'de Paylaş

Telekom sektöründe kontör mü, saniye mi tartışması sürüp gidiyor. Geçtiğimiz günlerde Konya’nın Karaman ilçesinde, kontör uygulaması nedeniyle Türk Telekom’a karşı açılan bir tüketici davası yerel mahkemede redolunurken, karar temyiz aşamasında Yargıtay tarafından bozuldu.

Yargıtay 13. Hukuk Dairesinin davayla ilgili kararını değerlendiren Tüketiciler Birliği Genel Başkan Vekili Üstün BOL “Yargıtay 13. dairesinin vermiş olduğu bozma kararı da dikkate alınarak Türk Telekom bir an önce saniye sistemine geçmelidir “ dedi. Tüketiciler Birliği Genel Başkan Vekili Üstün BOL konu ile ilgili şu detayı verdi :


    Bir yurttaşımız, Türk Telekom’un saniye sistemi yerine kontör sistemi uygulayarak yılda 360 milyon YTL haksız kazanç elde ettiği isnadıyla Karaman 1. Asliye Hukuk Mahkemesinde dava açmış, mahkeme geçmiş teamülleri göz önüne alarak davayı reddetmiştir.

    Bunun üzerine Yargıtay’da temyiz davası açılmış ve Yargıtay 13. Hukuk Dairesi Asliye Hukuk Mahkemesinin kararının usul ve yasaya aykırı olduğunu belirterek mahkemenin kararını bozmuştur.

    Yargıtay’ın bozma kararında; “Mahkemece davacı iddiaları üzerinde durularak uygulanan tarife ve dayanaklarının getirilmesi, tarifeler üzerindeki devlet denetiminin nasıl gerçekleştiğinin araştırılması, gerçekten 1 kontör 60 saniye veya benzeri bir zaman dilimine göre ücretlendirme öngörülmesine rağmen, 5 saniye gibi çok kısa görüşmelerde dahi 1 kontöre denk gelen tam ücretlendirme ve dolayısıyla gizli ücretlendirme yapılıp yapılmadığının açıklığa kavuşturulması ve diğer GSM operatörlerindeki uygulamalar gözetilerek böyle bir kontör/saniye esasına göre ücretlendirmenin teknik olarak mümkün olup olmadığı hususunda uzman bilirkişi incelemesi de yaptırılarak, tarafların iddia ve savunmalarını karşılayan ve Yargıtay denetimine elverişli rapor alınması, hasıl olacak sonuca uygun bir karar verilmesi gerekirken, eksik inceleme ve yanlış değerlendirme ile yazılı şekilde hüküm tesisi usul ve yasaya aykırı olup bozma nedenidir“ denilmektedir.

    Türk Telekom yıllardır kontör sisteminden, saniye / konuştuğun kadar öde sistemine geçmeyerek tüketicilerden haksız kazanç elde etmektedir.

    Yargıtay 13. Dairesi’nin vermiş olduğu bozma kararı da dikkate alınarak Türk Telekom bir an önce saniye sistemine geçmelidir. Saniye sistemine geçiş Türk Telekom’un tüketiciyle barışmasına aracı olmalıdır. Aksi halde mahkeme kararından sonra saniye sistemine zorunlu olarak geçilecek, buda tüketicilerin gözünde Türk Telekom’un itibarını daha da zedeleyecektir.


Aynı konuda bilgisine başvurduğumuz Türk Telekom yetkilileri ise Yargıtay’ın kararı usül yönünden bozduğunu ve son kararın henüz verilmediğini belirttiler :


    Bir tüketici, aşağıdaki konuyla alakalı olarak ücretlendirmenin iptali talebiyle 21.04.2006 tarihinde Karaman 1’inci Asliye Hukuk Mahkemesi’ne (Tüketici Mahkemesi sıfatıyla) dava açmıştır.

    Şirketimiz tarafından anılan davaya 18.05.2006 tarihli cevap dilekçesi ile cevap verilmiş, Karaman 1’inci Asliye Hukuk Mahkemesi’nin ilgili kararında, “davalı kurumca abonman ücreti alınmasına ilişkin uygulamanın bir hizmet karşılığı olduğu açıktır, Yargıtay yerleşik içtihatlarına göre de abone herhangi bir görüşme yapmasa bile zaman ayırımı yapmaksızın sistemin hizmet verdiği tartışmasız olduğundan davanın reddine karar verilmiştir” denilerek dava reddedilmiştir.

    Söz konusu hüküm davacı tarafından temyiz edilmiş, Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, kararı davacı yararına bozulmuştur. Anılan hükmün düzeltilmesi amacıyla Türk Telekom, karar düzeltme yoluna müracaat etmiş, henüz bu hususta bir karar verilmemiştir.


Kontör sistemi, telekom sektöründe uygulanan genel bir sistem. Türkiye’de de telekom şirketleri yani Türk Telekom, Turkcell, Avea bu sistemi uygular. Sadece Vodafone mart sonunda ilan ettiği tarife ile dakika bazlı ücretlendirmeye geçti.

Kontör sisteminde, (zaman zaman ayarlanabilen) belli bir süre karşılığında ücret belirlenir ve kullanıcı, bu süreyi sonuna kadar kullanmasa bile o ücreti alınır.

Yeni tarifenin durdurulması sonrası halen uygulanmakta olan 2004 yılı fiyatlarından örneğin Hesaplı hat tarifesinde şehiriçi fiyatı 11,3 krş, şehirlerarası 30,9 krş gözüküyor. Şehiriçi’nde kontör süresi 60 saniye, şehirlerarasında 20 saniye. Bu tarifeyi kullanan bir aboneye, şehiriçi bir görüşme yaparken telefonu açtığı anda, kontör süresini yani 60 saniyeyi doldurmadan telefonu kapatsa bile 11,3 krş tahakkuk ediyor. Eğer konuşma ikinci 60 saniyeye geçerse, yeniden 11,3 krş tahakkuk ediyor.

Etiketler: Haber

Türk İnternet'ten buna benzer yazılar için bildirim almak ister misiniz?

ABONELİKTEN ÇIK
Metin Yılmaz

Metin Yılmaz

Lütfen yorum yapmak için giriş yapın.

GÜNLÜK BÜLTEN ABONELİĞİ

Aboneliğinizi onaylamak için gelen veya istenmeyen posta kutunuzu kontrol edin.

HAFTANIN ÖNE ÇIKANLARI

  • St. Petersburg Forumu, Rusya’nın Yeni Teknoloji Stratejisinin Sinyallerini Veriyor: Nadir Toprak Elementleri, Yapay Zeka, Yarı İletkenler ve Teknolojik Egemenlik
  • Türkiye Yapay Zeka Stratejisinde Yeni Dönem: Dijital Egemenlik Merkeze Yerleşti, Peki Bu Yeterli mi?
  • Teknoloji Girişimlerini İlgilendiren Yeni Düzenlemeler Yürürlükte
  • Washington Yapay Zekada Yavaşlatma Yerine Hızlanmayı Seçti: Yeni ABD Yapay Zeka Doktrini ve Riskleri
  • Dijital Dönüşüm ve Gazeteciliğin Küresel Krizi

HAFTANIN KELİMESİ

3GPP

3. Nesil Ortaklık Projesi (3GPP), dünya çapında çeşitli mobil (hücresel) ve telekomünikasyon standartlarını geliştiren ve sürdüren bir grup standart kuruluşudur.

3G ile birlikte kurulmuş ve telekom endüstrisinin Birleşmiş Milletleri diye tanımlanabilir. Sonraki nesiller için de standartları belirlemiştir.

Detayı için Wiki-Turk'e bakınız

İNTERNET HIZI

Türkiye'nin İnternet Hızlarını Dünya ile KarşılaştırmakKaynak : https://www.speedtest.net/global-index#mobile
Facebook Twitter LinkedIn

Bildirimler

Turk-internet.com masaüstü bildirimlerini almak için lütfen buraya tıklayın

Son Yorumlar

  • ICANN, Yeterince Temsil Edilmeyen Toplulukları Yeni gTLD Başvuru Destek Programı İle Güçlendiriyor için Tolga Kaprol
  • BTK, Yabancı e-SIM Firmalarını Engelledi için Bulent SEN
  • Sahibinden.com Domain’inin Güncellenmesi Unutulmuş için Tolga Kaprol
  • İngiliz Düzenleyici Ofcom, Bulut Servislerini ve Akıllı Cihaz Pazarını Soruşturuyor için Tolga Kaprol
  • Seçim Yaklaşırken, Kişisel Veriler Kötüye Nasıl Kullanılır? için [email protected]

Türk İnternet'ten ilginize çekecek yazılar için bildirim almak ister misiniz?

Abone Ol

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.

Tekrar Hoşgeldiniz!

Aşağıdan hesabınıza giriş yapınız

Şifremi unuttum?

Şifrenizi geri alın

Lütfen şifrenizi resetlemek için kullanıcı adı veya email adresinizi girin.

Giriş yap
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • BİLİŞİM
  • e-TİCARET
  • INTERNET
  • TELEKOM
  • YENİ TEKNOLOJİLER
  • Hakkımızda
  • Kişisel Verilerin Korunması
    • Çerez Aydınlatma Metni
    • İlgili Kişi Başvuru Formu

© Copyrights 2000-2025 - Bu sitede yayınlanan haber/söyleşi/makale ve bilgilerin tüm hakkı turk-internet.com'a aittir.