Halen 2G şebekesinde 300 kbps’a kadar ulaşılabilen EDGE, 3G şebekesindeyse 21 Mbps hıza uyumlu HSPA+ teknolojilerini kullanan Turkcell, 3G’nin yeni bir halkası olarak nitelendirilen Dual Carrier(Çift Taşıyıcı) teknolojisi şebekesine taşıyor.
Bu teknolojiyi dünya çapında kullanan ilk 10 operatörden biri olacak olan Turkcell, böylelikle saniyede 42 Mb’e varan hızları destekleyebilecek. Teknoloji, şebekeye herhangi bir taşıyıcıdan erişen bir kullanıcıya diğer taşıyıcıdaki mevcut kaynakları daha verimli kullanma imkanını veriyor. Sağlanan hız artışı, servis alınan baz istasyonuna olan uzaklıktan bağımsız olarak tüm aboneler için geçerli oluyor.
Çift Taşıyıcı sayesinde web sayfalarının açılış hızı, online oyun uygulamalarındaki tepki süreleri gibi ölçütlerde önemli ölçüde iyileşme sağlıyor. Saniyede 42 megabit hıza ulaşan aboneler, 700 MB’lık bir filmi yalnızca 2 dakika 13 saniyede indirebiliyorlar.
Daha fazla hız taleplerini karşılamak maksadıyla altyapı güncellemelerini sürdürdüklerini ifade eden Turkcell Şebeke Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İlter Terzioğlu, konuya ilişkin yaptığı açıklamada Çift Taşıyıcı teknolojisinin ticari olarak kullanıma sunulan en yüksek hızlara ulaşmak amacıyla geliştirilmiş 3G/HSDPA teknolojilerinin yeni bir halkası olduğunu belirtti.



Kaynak : 