Dördüncü nesil altyapı olarak da bilinen 4G hizmeti yaygınlaşıyor. Amerikan Verizon, 4G hizmetini ilk başlatan operatör olmak için gün sayıyor. Hizmetin, 5 Aralık’ta başlaması öngörülüyor.
Kullanıcılar, aylık 9.99 dolardan başlayan tarifelerle hizmete sahip olacaklar. 50 dolar karşılığındaysa aboneler, sunulan iki farklı modem ile 5 Gb’lık veri kullanabilecek. Modemler için 100 dolar ödeyecek olan abonelere, 2 yıllık sözleşme imzalamaları durumunda bunun yarısı iade edilecek. Verizon, gelecek yıl içerisinde 4G şebekesiyle bağlantılı telefon kampanyaları da başlatmak istediğini duyurdu.
3G şebekelerden 10 kat daha hızlı erişim olanağı sağlayan 4G ile yüksek çözünürlüklü video ve canlı tv yayınlarını kesintisiz izlenebiliyor. 4G şebekesinin ortalama veri aktarımı 5 ila 12 Mbps hızları arasında değişiyor. 4G, Verizon’a pazarda büyük bir avantaj sağlayacak. Zira, Verizon’ın, en büyük rakibi konumunda olan iPhone’un “exclusive” taşıyıcısı AT&T’nin önümüzdeki yıla kadar 4G hizmetini başlatması beklenmiyor.
Analistler, Verizon şebekesine 3 milyar dolarlık bir güncelleme yapıldığını öngörüyorlar.



Kaynak : 