Vodafone’un geçen yıl 3,5 milyar $ ödeyerek satın aldığı, Çek Cumhuriyetinin 3.büyük operatörü Oskar’da UMTS teknolojisi ile 3G servisi verme planlarının durdurulduğu bugün açıklandı.
Planların durdurulma nedeni, şirket tarafından maliyetlerin çok yüksek olması nedeniyle, müşterilerin ödeyemeyecekleri bir fiyata çıktığı şeklinde açıklandı. Ayrıca şirket şu anda UMTS networkünün geleceği, ya a ileride bir gün devreye alınıp alınmayacaüı gibi konularla ilgili bilgi vermedi.
Oskar isimli 3.büyük cep operatörünün, 3G yerine Çek Cumhuriyetinde başka teknolojilerle, hızlı internet erişimi ya da TV sunacağı bildiriliyor.
Vodafone projeye devam etseydi ocak 2008’den itibaren 3G vermeyeğe başlayacaktı.



Kaynak : 