Bu eğitim, “Türkiye’de Çevre Sektöründe Kapasite Gelişimi Programı”nın, 5,5 milyon Euro’luk en önemli bileşeni olan “Yüksek Maliyetli Çevre Yatırımları Projesi” çerçevesinde veriliyor.
Avrupa Birliği’nin (AB) Türkiye’ye tahsis ettiği teknik yardımlar meyvesini vermeye başladı. AB ile Çevre ve Orman Bakanlığı’nın gerçekleştirmek için kolları sıvadığı “Yüksek Maliyetli Çevre Yatırımlarının Planlanması” kapsamında çevre sektöründe çalışan 60 kamu ve 100 belediye görevlisinin eğitimine Ankara’da başlandı.
Çevre konusunda yatırım yapan kuruluşlar ve yerel yönetimlerdeki uzmanlarla gerçekleştirilen temaslar sonucunda Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından iki farklı eğitim programı uygulamaya konuldu. İlki 6-10 Aralık 2004 tarihleri arasında gerçekleşen eğitim programına katılan 23 katılımcı sertifikalarını aldı. İkinci eğitim programı da 21-23 Aralık 2004 tarihleri arasında yine Ankara’da düzenlendi.
Eğitim programları kapsamında proje geliştirme, finans kaynaklarını tanıma ve bu kaynaklara erişim, uluslararası proje paketleri hazırlama, ihale ve sözleşme yönetimi gibi konular yer alıyor. Eğitimlerde Avrupa Birliği fonlarından daha fazla yararlanabilmek üzere, daha kaliteli projeler üretebilmek için kamu görevlilerinin niteliklerinin yükseltilmesi ve kapasitelerinin geliştirilmesi hedefleniyor.
Proje, Türkiye’ye, 2002 katılım öncesi programında çevre sektöründe verilecek olan toplam 16.6 Milyon Euro’luk desteğin bir kısmını kapsıyor. Bunun yanısıra, bu proje ve tüm 2002 programı, Türk Hükümetine, çevre konusundaki yasalarının izlenmesi ve yürürlüğe konması, doğa korumanın iyileştirilmesi, çevresel bilgilere ulaşımın artırılması, çevre konularında kamu bilincinin ve katkısının artırılması yoluyla etkin çevre politikaları planlamada, geliştirmede ve uygulamada yardımcı olacak.



Kaynak : 