Şehir yetkilileri, şirketlerin 1/5 genişbant hızındaki internet erişimi ya da Wi-Fi sağlamalarını karşılığında ücret almamalarını ama şehir tarafından onaylanacak iş modellerini daha hızlı internet isteyenlerden ücret almak ya da online reklam ile finanse etmek üzerine kurmalarını istiyor.
ABD’de ülke çapındaki bu inisiyatif, son dönemde hayli yaygın. En son Washington, Arlington şehrinde benzer bir çağrı yapıldı.
Analistler, bundan sonra internetin kablosuz (wireless) olarak gelişeceğini düşünüyorlar. Mesela Arlington’da 2010’a kadar kablosuz cihaz satışlarının 1.3 milyar $’a çıkacağı tahmin ediliyor. Ama buna rağmen network üzerinden para kazanma fikri henüz yerliyerine oturmuş gözükmüyor.



Kaynak : 