Neil Armstrong Ay’a “İnsanlık için Büyük Bir Adım” diyerek 49 yıl önce ayak bastı. Ama arkasından komplo teoriciler (sadece bizim ülkede yok) aslında aya inilmediği, bir sahne kurulup orada çekim yapıldığı şeklinde iddialar oraya savurdular ama Nvidia, “Eğer aya sahte iniş yapacaksanız, Dünyanın en gelişmişi GPU’suna ihtiyacınız olacak” sözleriyle komplo teoricilerle adeta alay ediyor.
NVIDIA, aya iniş yapmak isteyenlerin, dünyanın en gelişmiş GPU’larına ihtiyaçları olduğunu belirtiyor. Dört yıl önce NVIDIA demo ekibi, Apollo 11’in aya inişinin bir aldatmaca olduğu mitini yalanlamak için GPU’ları kullandı. Yani aslında tam olarak, ay inişini gerçekten başarmanın en iyi yolunun, o zamanlar var olmayan bir teknolojiyi kullanması bir şaka haline geldi.
NVIDIA’nın daha önce hazırladığı bu demo, en son GPU mimarisi Turing’in gerçek zamanlı ışın izleme teknolojisini kullanılarak, Neil Armstrong’un aya ayak basmasından yaklaşık yarım yüzyıl sonra yenilendi.
GTC Europe öncesinde konuşma yapan NVIDIA CEO’su Jensen Huang, en son NVIDIA RTX GPU’ların – gerçek zamanlı ışın izleme yetenekleriyle – demo ekibinin, astronot Buzz Aldrin’in ay modülünden inişini gösteren ikonik fotoğraflarından birinin nasıl oluşturulabildiğini gösterdi.
Fotoğraf, çarpıcı bir gerçekçilikle yeniden yaratılırken, bir yandan da aydan çekildiğini gösterdi. Huang;
“Bu, NVIDIA RTX’in yararı. Bu tür oluşturma teknolojisini kullanarak, ışık fiziğini simüle edebilir ve bir şeyin nasıl görüneceğini gösterebiliriz”
dedi. Turing mimarisi, bir ışık huzmesinin ekranın arkasında da takip edebiliyor – ya da bilgisayar bilimcileri dediği gibi, ekranın etrafında zıplayarak, yansıma, gölgeler, ortam karmaşası, genel ışıklandırma ve diğer gölgesel olayları anlık olarak yaratabilir. RTX teknolojisinden önce, tek bir sahneyi oluşturmak için haftalar veya aylar boyunca çalışmak gerekiyordu.
Demo ekibi, dört yıl önce başladıkları bu işte, ikonik imgeyi anlayabilecekleri her detayı toplamışlar. Ay topraklarındaki taşları araştırdılar, ayın yüzeyini kaplayan tozun özelliklerini tespit ettiler ve astronotların uzay giysilerinde kullanılan malzemenin yansıtıcılığını ölçtüler.
Gösteri için, NVIDIA mühendisleri, Epic Games tarafından geliştirilen bir oyun motoru olan Unreal Engine 4’teki ay iniş sahnesini yeniden oluşturdular. Arazinin arkasından gelen güneş ışınlarının, ay yüzeyinden ve Armstrong’un elbiselerinden nasıl etkilendiğini simüle ettiler.
Bütün bunlar, fotoğraftaki astronotun aydınlatılmasının güneşten başka bir şeyden kaynaklanmadığını da ispatladı. Nvdia diyor ki;
“Demomuz 2 şeyden birini kanıtlıyor. Ya Apollon 11 inişi gerçek. Ya da NASA, aya gitmeyi çok zor buldu. Bunun yerine bir zaman makinesi oluşturdu ve bir NVIDIA RTX GPU’yu satın almak için birisini 50 yıl sonraya gönderdi. “
Bu arada biz de, gelecek yıl 50ci yılı kutlanacak olan, Aya İlk İnsan’ın Ayak Basması konusunda yeni bir filmin fragmanını turk-internet.com okuyucularınızın dikkatlerine sunalım;