Oxford Üniversitesinde gerçekleştirilen bir araştırma sonucu şiddet ögeleri içeren bilgisayar oyunları başında harcanan zaman ile saldırgan ergen davranışları arasında bir ilişki bulunamadı.
Oxford Üniversitesi İnternet Enstitüsü Araştırma Direktörü Profesör Andrew Przybylski, “Şiddet içeren video oyunlarının gerçek dünyadaki saldırganlığı tetiklediği fikri popüler bir fikirdir, ancak zaman içinde çok iyi bir şekilde test edilmemiştir” diyor. Ebeveynler ve politikacılar tarafından konuya ilgi duyulmasına rağmen, araştırma, endişelenilecek bir durum olmadığını gösterdi.
Çalışmada, gençlerin saldırganlığını ve oyunlarda şiddeti ölçmek için öznel ve nesnel verilerin bir kombinasyonunu kullanarak bugüne kadar yapılan en kesin araştırmalardan birinin ortaya konulduğu söyleniyor.
Konuyla ilgili daha önce yapılan araştırmaların aksine, çocuklarındaki saldırgan davranış düzeyini değerlendirmek için hem ebeveynlerden ve bakıcılardan hem de oyunculardan gelen bilgiler kullandı. Ek olarak, video oyunlarının içeriği yalnızca oyuncunun oyundaki şiddet miktarına ilişkin algıları yerine, Pan European Game Information (AB) ve Entertainment Software Rating Board (ABD) derecelendirme sistemleri kullanılarak sınıflandırıldı.
Veriler, yaşları 14-15 arasındaki İngiliz örnekleminden ve aynı sayıda bakıcıdan (ebeveyn / bakıcı) alınmıştır (toplam 2.008 denek). Gençler geçen ay boyunca kişilikleri ve oyun davranışları hakkındaki soruları tamamlarken bakıcılar, çocuklarının yaygın kullanılan Güçlü Yönleri ve Zorluklar Anketini kullanarak son zamanlarda görülen saldırgan davranışlarıyla ilgili soruları yanıtladı. (1)
Oxford Üniversitesi’ nin elde ettiği sonuçlara rağmen, şiddet içeren bilgisayar oyunlarının gençleri saldırganlaştırdığı konusu daha çok araştırmaya konu olacak gibi görünüyor. Geçmişte de çok sayıda araştırmanın yapıldığı ve farklı sonuçlar ortaya çıktığını biliyoruz. (2)
Bilgisayar oyunlarının yakın geçmişte olimpik spor dalı olarak kabul edilmesi bile tartışılmıştı. (3)
Bu konuda kesin bir yargıya varmak çok kolay değil ancak kesin olan bir tek şey varsa o da bilgisayar oyunları pazarının büyümekte olduğudur.