Telekomünikasyon Kurumu’nun, “GSM Telefon Aboneliğine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılması Hakkında Yönetmeliği” bugünkü Resmi Gazete’de yayımlandı.
Telekomünikasyon Kurumu’nun 27.9.2002 tarihli ve 24889 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren GSM Telefon Aboneliğine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’in 5 inci maddesine yeni bir fıkra eklendi. Buna göre, aboneler GSM numaralarını değiştirdikleri halde eski numaralarından arandıklarında, ilgili GSM işletmecisi yeni numarayı sesli anons edecek.
Bu uygulamada yararlanmak isteyen abonelerin, eski GSM işletmecisine bu uygulamayı “talep” etmeleri gerekiyor. Böylece abonenin yeni numarasını, arayanlara Kurum tarafından belirlenen şekilde sesli anons vasıtasıyla duyurulacak.
Yönetmeliğe göre söz konusu hizmet, hat iptali işleminin gerçekleşmesinden itibaren 60 gün süre ile verilecek ve bu hizmetten yararlanmak isteyen eski aboneden bunun karşılığında bir ücret talep edemeyecek.



Kaynak : 